כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעד עמך רחמים שאלי

העדה החרדית קבעה את יום חמישי כיום תפילה וזעקה

לאור המצב הקשה עם התמשכות מחלת הקורונה יצאו חברי בית הדין של העדה החרדית בירושלים, בהוראה לקבוע את יום חמישי הקרוב ליום תפילה וזעקה. "אמנם מחובת כל אחד להישמר מן הנזק אולם כבר הוכח כי אם ה' לא ישמור שווא שקד שומר, והמכה הזאת הוכיחה כי יד ה' היא זאת והוא הבורא ומנהיג ומידו הכל ורק אליו נשואות עינינו להמציא מזור ותרופה ולהסיר החולי, ושווא תשועת אדם"

מחאה של העדה החרדית בעבר
מחאה של העדה החרדית בעבר צילום: עצרת העדה החרדית כנגד חוק הגיוס החדש

בעוד שנגיף הקורונה עדיין נמצא ומשתולל בכל רחבי העולם, מכריזים בבית דין צדק 'העדה החרדית' בירושלים על יום חמישי הקרוב י"א חשוון תשפ"א כיום תפילה וזעקה, "והאי כללא נקוט בידינו כדרשת חז"ל אמר רבי חמא ברבי חנינא אם ראה אדם שהתפלל ולא נענה יחזור ויתפלל שנאמר קוה אל ה'  חזק ויאמץ לבך וקה אל ה'", כותבים הרבנים במכתבם.

"הנה בעונותינו הרבים עבר קיץ כלה קציר ועדיין לא נושענו מהמכה המהלכת אשר רבים חללים נפלו מחולי ומכאוב" פותחים חברי בית הדין , ומוסיפים "אשר בגזירת שמים באה עלינו לעורר אותנו מתרדמתנו, ואין עוד נביא ואין איתנו יודע עד מה ועל מה באה עלינו הצרה הזאת, ומחובתינו להתעורר ולשוב אל ה' 'כי הוא טרף וירפאנו יך ויחבשנו'".

"אמנם מחובת כל אחד להישמר מן הנזק אולם כבר הוכח כי אם ה' לא ישמור שווא שקד שומר, והמכה הזאת הוכיחה כי יד ה' היא זאת והוא הבורא ומנהיג ומידו הכל ורק אליו נשואות עינינו להמציא מזור ותרופה ולהסיר החולי, ושווא תשועת אדם" מבהירים רבני הביד"צ.

עוד מוסיפים הרבנים להסביר על מה נתקן יום חמישי כיום תפילה וזעקה "ועוד יש לתת לב ולהרבות צעקה וזעקה על הגזירה שלא יעלה ח"ו מסגר ובריח על בתי התלמוד תורה והישיבות הקדושות רוחו אפם של בני ישראל".

על פרטי וסדרי התפילה מפרטים הרבנים "וביום חמישי פרשת לך לך י"א מר חשוון הבעל"ט חמישי דתענית בה"ב אשר נקבעו לימי רחמים ותחנונים, יקבעו אחינו בית ישראל בכל מקומות מושבותם לתחנונים ותפילת רבים, בשחרית יאמרו הסליחות ליום זה, וכן בשעת המנחה יאמרו פרקי תהילים ותפילת אחינו כל בית ישראל, וכן יאמרו פיטום הקטורת בציבור, ולעורר עלינו רחמי שמיים מרובים.

"ובכללות ימשיכו להתחזק בתפילה ותחנונים ושלא להרפות מתפלה מחמת ההרגל ואורך הזמן, כי גדול ורב כוחה של תפילה ובפרט תפילת רבים להושיע מכל צרה וצוקה ולהחיש ישועה".

יום תפילה קורונה עדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד