י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
צ'כיה זקוקה לנס

פרופ' רן בליצר מציג: כך היינו נראים אילולי הסגר

פרופ' בליצר פירסם היום את הנתונים המגיעים מצ'כיה – מדינה בגודל של מדינת ישראל, שבה לא יצאו לסגר ושם מתמודדים עם 126 מתים ביום

פרופ' רן בליצר מציג: כך היינו נראים אילולי הסגר
מחסום משטרתי בעת הסגר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ההחלטה על הטלת הסגר במדינת ישראל זוכה לקיתונות של ביקורת, אך מתברר שלא היתה בעצם אלטרנטיבה. פרופ' רן בליצר, ראש מכון החדשנות של ה'כללית' ומי שנחשב ליועצו של רה"מ נתניהו בנושא הקורונה, צייץ היום בטוויטר הודעה שבה ביקש להשוות בין המתרחש בצ'כיה, מדינה שמספר אזרחיה דומה לזה של מדינת ישראל ואשר בה לא הוטל סגר, לבין מדינת ישראל.

בהודעה שפירסם כתב בליצר: "צ׳כיה בימים האחרונים, מדינה בגודל של ישראל > 15,000 נדבקים ליום. 126 נפטרים ליום. 1,000 עובדי בריאות (!) נדבקים ליום ויוצאים ממעגל הטיפול".

"פתחו בית חולים שדה של 500 מיטות. היו כמונו בעת היציאה לסגר = 6,000 ליום, ב-7/10. סיכום ראה״מ הצ׳כי: אנחנו זקוקים לנס".

נזכיר כי פרופ' בליצר הבהיר מספר פעמים לפני ההחלטה על הסגר, כי יש לעשות הכל בכדי להימנע מהטלת סגר, שלדבריו יש לו מחירים כבדים, גם כלכליים אך גם בריאותיים. עם זאת, לפחות לפי הנתונים מהימים האחרונים המלמדים על ירידה דרמטית במספר הנדבקים, נראה שלא היה מנוס מסגר. גם הצהרותיו של רה"מ נתניהו, המבהיר שוב ושוב כי "באירופה מתמודדים כעת עם גל נוסף, אכזר, ושם מבקשים ללמוד מעמנו איך להתנהל", לא באות בחלל ריק. המילים של רה"מ הצ'כי מספקות לכך הוכחה מוחצת.

קורונה פרופ' רן בליצר סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד