כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לקראת הדיון מחר

חילול שבת ברשות האוכלוסין: סמוטריץ' פנה לדרעי

לקראת דיון מחר בוועדת הפנים בנושא סמכות פקחים רשות האוכלוסין לעכב את הנכנסים לגבולות הארץ, ח"כ סמוטריץ' מלין במכתב ששיגר לשר הפנים דרעי על בקרים דתיים שנאלצים לעבוד בשבתות במעברי הגבול

חילול שבת ברשות האוכלוסין: סמוטריץ' פנה לדרעי
שדה התעופה נתב"ג צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ועדת הפנים של הכנסת צפויה לדון מחר (שלישי) בחוק סמכות הפקחים לעיכוב הנכנסים לגבולות ישראל, את הדיון מנצל חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ למנוע לטענתו מה שגובל חילול שבת ברשות האוכלוסין.

במכתב ששיגר הערב לשר הפנים אריה דרעי, טוען חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ כי ללשכתו הגיעו פניות על בקרים דתיים שנאלצים לעבוד בשבתות במעברי הגבול.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' דורש להכניס לחוק הסתייגות שתאפשר לעובדי בקרות הגבולות לנוח בשבת, וכי רשות האוכלוסין לא תוכל לחייב לעבוד בשבתות.

סמוטריץ׳ כותב במכתב לשר אריה דרעי, "מחר יתקיים בע"ה בועדת הפנים דיון בהצעת חוק הכניסה לישראל. ללשכתי הגיעו פניות רבות של בקרי גבול מסורתיים שביקשו שלא לעבוד בשבת קודש וסורבו. המצב שבו יהודים מסורתיים מאולצים לעבוד בשבת, לחללה, ולהשאיר את משפחותיהם בבית דוקר את העין ומדאיב את הלב".

לכן הוא מציין, "בכוונתי להגיש הסתייגות בועדה שתקבע כי בקר גבולות המעוניין בכך יוכל לדרוש שלא לעבוד בשבת ורשות האוכלוסין וההגירה לא תוכל לכפות על בקרי הגבולות עבודה בשבת", הח"כ הסרוג מבקש לתמוך בהסתייגות כדי "לתקן תיקון גדול בקדושת השבת ובדאגה לציבור מסורתי גדול".

חילול שבת פקחים יהודים רשות האוכלוסין וההגירה בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד