ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"זה לא צדק"

האם שהציתה את הבית על ילדיה תזכה לשחרור מוקדם

בני זוג בבריטניה רצו להשיג בית גדול יותר ותכננו שריפה כדי לקבל מהעירייה בית גדול יותר. התוכנית השתבשה והביאה למותם של ששת ילדיהם. כעת האם זוכה לשחרור מוקדם

האם שהציתה את הבית על ילדיה תזכה לשחרור מוקדם
הדלקה. אילוסטרציה צילום: pixabay

מאיראד פילפוט בת 38 הביאה למותם של ששת ילדיה לאחר ששרפה את בית המשפחה בעיר דרבי שבבריטניה בשנת 2012, וזכתה כעת לשחרור מוקדם. 

בני הזוג פילפוט ומוסלי התחתנו בשנת 2003 וקיבלו דירה קטנה מהמועצה. לאחר שנולדו ילדיהם והבית הפך לקטן, פילפוט שכנע את אשתו והשותף שלו, מוסלי, עם תכנית להשיג בית מועצה גדול יותר על ידי שריפת ביתו, כוונתו הייתה לחלץ את הילדים הנרדמים דרך חלון בקומה העליונה, אך התוכנית השתבשה בצורה הרסנית לאחר שנעשה שימוש רב מדי עם בנזין והאש התלקחה ללא שליטה. ששת ילדיהם של בני הזוג – דוויין, 13, ג'ייד, 10, ג'ון, 9, ג'ק, 7, ג'סי, 6, וג'יידן, 5 – מתו משאיפת עשן כתוצאה מהשריפה. 

השריפה גבתה את חייהם של ששת הילדים, פילפוט גם תכנן "להתעשר במהירות" מתרומות שיגיעו מהקהילה המקומית שנועדה לשלם עבור הלוויות ילדיו. בימים שלאחר השריפה החל פילפוט לדבר הרבה בתקשורת והופיע במסיבות עיתונאים, אך המשטרה חשדה בו, ובמהלך שבועיים של מעקב במלון בו הם התגוררו לאחר השריפה, נשמעו בני הזוג נשמעו לוחשים על המקרה, כשפילפוט הוקלט אומר לאשתו 'תתמקדי בגירסה שלך'.

הם הואשמו על ידי המשטרה ב-30 במאי בקשר למקרי המוות, ומוסלי נעצר בחודשים שלאחר מכן, לאחר שסיפר לחבר שהתוכנית הייתה שהוא יציל את הילדים. בתחילה האשימה המשטרה את השלישייה ברצח אך הורידה זאת להריגה משום שבזמן מעשיהם הם 'היו פזיזים בצורה מחליאה', אך הנאשמים לא התכוונו להרוג את הילדים.

האבא שהגה את כל התוכנית נמצא אשם במשפט, ונידון למאסר עולם. השופט תיאר את המזימה כ"תוכנית מרושעת ומסוכנת שהייתה מחוץ להבנתו של כל אדם בעל חשיבה נכונה".

כעת כאמור, האם זוכה לשחרור מוקדם. דייוויד ספנסר מהמרכז למניעת פשע אמר ל"סאן": "המקרה זעזע את המדינה וזה יהיה לא פחות ממגונה שאם הילדים משתחררת אחרי 8 וחצי שנים. זה לא צדק". 

 

 

בריטניה שחרור מוקדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד