ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
החורף כבר כאן

החרדים יושבים על הגדר; סמוטריץ׳ נלחם למען פתיחת בתי הכנסת

השבוע התחלנו לשאול על הגשמים, ובקרוב החורף כבר כאן ואיתו מזג האוויר הגשום, מה שיותיר למתפללים בחוץ, או להתפלל בבתים ביחידות או בביה"כ בניגוד לתקנות | הנציגים החרדים לא עושים די למצוא פתרון לנושא הכאוב. והיחיד שפועל הוא דווקא ח"כ סמוטריץ' מספסלי האופוזיציה

החרדים יושבים על הגדר; סמוטריץ׳ נלחם למען פתיחת בתי הכנסת
לימוד ותפילה בקרעטשניף בעידן הקורונה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

בתי הכנסת נראה כי הם נמצאים בתחתית סדר העדיפויות של הנציגות החרדית בממשלה ובכנסת, מלבד קריאה של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בקבינט שהתכנס ביום ראשון לאפשר את פתיחת בתי הכנסת, לא נשמע מאומה בנידון, וגם אלו שכן דיברו מסרבים לפתוח במלחמה בנושא.

הזעם בציבור החרדי והדתי צפוי להתפרץ תוך ימים, שכן החורף מתקרב והאפשרות לקיים מניינים במרחב הפתוח, במזג האוויר החורפי אינה אפשרית, ואלה שעדיין מקפידים על ההנחיות דורשים פתרון.

רוב החרדים מקיימים תפילות כמעט כרגיל בבתי הכנסת, אך אלה שעדיין שומרים על ההנחיות, קלה כבחמורה הם לרוב אנשי הפריפריה, גם כנראה כאלה שיוותרו על התפילות בגלל המגבלות והקשיים.

מי שכן מתגייס לטובת המתפללים הוא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ששיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשרים החרדים אריה דרעי ויעקב אביטן ולשר הבריאות הדתי יולי אדלשטיין, בו הוא דורש מהם למצוא פיתרון.

"החורף המתקרב מעמיד בסימן שאלה כבד את המשך המודל של תפילות בשטחים הפתוחים. החורף אינו הפתעה ומתבקש היה כי, שלא כמו ההיערכות המאוחרת לחגי תשרי, הפעם הממשלה תיתן דעתה לכך מבעוד מועד", כותב חבר הכנסת סמוטריץ׳ שדורש לכל הפחות פתרון חלקי.

לדבריו, "בראש ובראשונה צריך להיות ברור שהעובדה שלא ניתן יהיה להמשיך ולקיים את מנייני הרחוב חייבת להוות שיקול להשפיע על ההחלטות בעניין פתיחת בתי הכנסת במסגרת האיזונים הנערכים בין צרכי הבריאות לצרכי הדת".

סמוטריץ׳ דורש מגורמי המקצוע לקבל החלטה בהקדם, "ציבור המתפללים העצום במדינת ישראל חייב לדעת ולהרגיש שענייניו חשובים ומצויים על סדר יומם של מקבלי ההחלטות ושההחלטות בהם מתקבלות מבעוד מועד".

בצלאל סמוטריץ בתי הכנסת הסיעות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד