י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הרשימה השחורה של הנשיא

דיווח: אם ייבחר, טראמפ יפטר שורת בכירים

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יפטר את ראש ה-FBI כריסטופר ריי, את ראש ה-CIA ג'ינה האספל, ואת שר ההגנה מארק אספר, ושורה ארוכה של בכירים אם יזכה בבחירות. כך מדווחים כלי תקשורת בארה"ב אולי בניסיון להזיק לקמפיין דווקא בימיו הקריטיים

דיווח: אם ייבחר, טראמפ יפטר שורת בכירים
נשיא ארה"ב דונלד ג'יי טראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דונלד טראמפ מתכנן לפטר מיידית את ראש ה-FBI כריסטופר ריי, ובכוונתו להחליף את ראש ה-CIA ג'ינה האספל, ואת שר ההגנה מארק אספר, אם יזכה בבחירות בחודש הבא, כך עולה מדיווח אמריקאי.

על פי הדיווח באתר axios, כל אחד משמותיהם חרוט על גבי 'רשימת חיסול' של הנשיא לאחר הבחירות, השמות כוללים גם שורה של בכירים אחרים, כך מסרו שני מקורות בבית הלבן.

פיטוריו של ריי, האחראי על ה-FBI מאז 2017, על פי הדיווחים תהיה הפעולה הראשונה של טראמפ, ואחריה הדחתה של האספל מה-CIA. מקורות בבית הלבן אמרו כי גם ריי, וגם האספל, ממש 'נתעבים' פה אחד על ידי המעגל הפנימי של הנשיא הרפובליקני.

על פי אחד המקורות, טראמפ היה מפטר את שניהם, אלמלא הבחירות המתקרבות ב-3 בנובמבר וכאבי הראש הפוליטיים שפיטורים כאלה עלולים לגרום לקמפיין שלו לקדנציה שנייה.

זעמו של הנשיא הגיע ככל הנראה לאחר שריי לא פתח בחקירה רשמית בנושא האנטר ביידן, בנו של המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן וההתנהלות העסקית שלו באוקראינה.

עוד דווח כי טראמפ זועם גם כן על ראש ה-FBI בגלל שלא פיטר גורמים נוספים שלדעתו ניצלו לרעה את כוחם כדי לחקור את הקשרים לכאורה של קמפיין הבחירות שלו לרוסיה ב-2016, דבר שהתגלה כעלילה.

בנוסף, על פי הדיווחים, הנשיא המכהן נפגע מהעדות שריי מסר בוועדה לביטחון פנים של הסנאט בחודש שעבר, בה הצהיר כי ה-FBI לא ראה הונאות נרחבות בבחירות, כולל בהצבעות בדואר, בניגוד לטענות החוזרות ונשנות של טראמפ.

לגבי האספל אמר גורם בכיר, כי האספל עשויה לפרוש מתפקידה ללא קשר לפיטוריו המסתמנים של טראמפ אם ינצח, וללא קשר לתוצאות הבחירות.

בנושא שר ההגנה, מארק אספר, סיפר המקור, כי הנשיא כועס עליו מאחר ודחה את הרעיון שלו לשלוח חיילים לרחובות כדי להילחם בהפגנות השחורים בכל רחבי ארה"ב, לאחר חניקתו למוות של האזרח ג'ורג' פלויד על ידי שוטר לבן.

דונלד טראמפ בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 הבחירות לנשיאות ארצות הברית כריסטופר ריי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד