י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
צרפת החזירה את שגרירה

ארדואן באטרף: "מוסלמים באירופה נרדפים כמו היהודים לפני השואה"

משבר דיפלומטי חריף בין טורקיה לצרפת. לאחר שהנשיא הצרפתי מקרון הבטיח להילחם באיסלאם הקיצוני בעקבות פיגוע מחריד שהתרחש בשבוע שעבר, נשיא טורקיה ארדואן תקף אותו קשות וקרא להחרים מוצרים צרפתיים. הוא הוסיף והשווה את המוסלמים הנרדפים ליהודים בשואה

ארדואן באטרף: "מוסלמים באירופה נרדפים כמו היהודים לפני השואה"
אילוסטרציה צילום: unsplash

נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן קרא לחרם על מוצרים צרפתיים אחרי שנשיא צרפת עמנואל מקרון אמר שהוא ילחם באיסלאמיסטים קיצונים. ארדואן טען כי יש כמה מנהיגי אירופה שהם "פשיסטים" ו"נאצים". הוא השווה והאשים כי המוסלמים חווים כמו היהודים לפני השואה.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל גינתה את הדברים ואמרה כי הם ממש "השמצות". ארדואן המשיך עם המילים הלוחמניים שלו מול צרפת, ואמר לאזרחי ארצו להחרים מוצרים צרפתיים.

ארדואן האשים את מקרון ב"קמפיין שנאה" נגד המוסלמים באירופה וטען כי הם נרדפים כמו היהודים לפני מלחמת העולם השנייה.

העולם המוסלמי זועם על צרפת, וקריאות לחרם על מוצרים צרפתיים נשמעים ממספר מקומות במחאה על דברים שאמר מקרון בשבוע שעבר, אחרי שמוסלמי קיצוני רצח את המורה סמואל פאטי, לאחר שהציג לתלמידיו קריקטורות של הנביא מוחמד ולימד אותם על חופש הביטוי. הנשיא הצרפתי מקרון הצהיר כי "צרפת לא תוותר על הקריקטורות והן ימשיכו להתפרסם. המורה נרצח בגלל שהאיסלאמיסטים רוצים לקחת לנו את העתיד שלנו". וכינה את האיסלאם "דת במשבר".

ארדואן רתח מזעם כבר בשבת, ואמר כי מקרון צריך לקבל "טיפול רפואי" בגלל יחסו למוסלמים. האמירה הזו גרמה לפריז, להחזיר את השגריר שלה מאנקרה בירת טורקיה. למרות זאת גם בנאומו היום הוא אמר, "אני קורא לכל האזרחים שלי אל תעזרו למותגים צרפתיים או תקנו אותם", אמר הנשיא הטורקי.

רג'יפ טאיפ ארדואן מוסלמים אירופה צרפת יהודים שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד