ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הצטלבות אינטרסים

סודן הרשמית מתייחסת לראשונה להסכם: "טראמפ לא סחט אותנו"

יו"ר המועצה הריבונית של סודאן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן התראיין לטלוויזיה בסודאן והתייחס לתהליך השלום עם ישראל | לדבריו "לא חיכינו לתוצאות הבחירות בארה"ב, אם יש מועמד שרוצה הישגים - גם אנחנו רוצים"

סודן הרשמית מתייחסת לראשונה להסכם: "טראמפ לא סחט אותנו"
דונלד טראמפ צילום: מתוך הטוויטר שלו

יו"ר המועצה הריבונית של סודאן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, אומר בראיון לטלוויזיה הממלכתית בסודאן כי סוגיית ההסרה של סודאן מרשימת הטרור האמריקנית קשורה לסוגיית הנורמליזציה.

לדבריו, הנושא נידון בקרב המועצה הריבונית הזמנית ואין זה סוד שיש הצטלבות של אינטרסים של מדינות. אל-בורהאן אמר בראיון כי מבחינתו הנורמליזציה עם ישראל היא פיוס שמשקף את השינוי שהתרחש בסודאן ואת הרצון שלו להיות ביחסים עם כל חברי העולם: "נורמליזציה זה החזרת היחסים לטבעם. העוינות היא המצב החריג".

אל-בורהאן נשאל בראיון האם ראש הממשלה נתניהו ייעץ לו ללכת על הנורמליזציה כדי לקדם את הסרת השם של ארצו מרשימת הטרור והשיב כי הם הבינו שהם צריכים לשים קץ לעוינות עם כל המדינות כדי שקהילה הבינלאומית תקבל את הממשל הנוכחי. עוד אמר כי הם פועלים בהתאם לאינטרסים של סודאן וכפי שהמוחים ברחובות אמרו "סודאן, תחילה".

אל-בורהאן הבהיר כי לפני המהלך התייעץ עם רוב הכוחות הפוליטיים וגם אם לא כולם הסכימו למהלך, ההבנה הייתה שצריך להעדיף כרגע את האינטרסים של סודאן. לגבי השאלה האם היה עדיף לחכות לתוצאות הבחירות בארצות הברית, אמר כי הסוגיה נבחנה עם הממשלה והתקבלה ההחלטה: "למה לחכות? יש כעת מועמד שרוצה הישגים. אנחנו רוצים הישגים, אנחנו רוצים להסיר מעמנו מצור והוא רוצה הישגים לבחירות. זה הדדי. העם הסודאני זכה".

אל-בורהאן המשיך וטען כי הם טרם חתמו על ההסכם עם ישראל, אך כי הטיוטה שלו תוצג לכוחות הפוליטיים והוא יובא בקרוב למועצה המחוקקת כדי לאישור. ההסכם כולל שיתוף פעולה במישור הטכנולוגי, החקלאי וגם בנושא ההגירה. אל-בורהאן הוסיף: "אל לנו להישאר בשנת 67', בוועידת שלושת הלאווים, אסור לנו לכבול את עצמנו, הכל השתנה מאז והעמדות השתנה", וגם "תראו כמה מדינות ערביות חתמו על הסכמים עם ישראל ובינהן גם אש"ף". לדבריו, "כולנו תומכים במדינה פלסטינית בקווי 67'". אל-בורהאן מבהיר גם כי טראמפ לא סחט אותם לבצע את ההסכם. כך דווח בכאן 11.

רועי קייס מציין כי הסודאנים אומרים: "לא זנחנו את עמדתנו ביחס לסוגיה הפלסטינית. עדיין תומכים בפתרון של שתי מדינות בקווי 67' בהתאם ליוזמת השלום הערבית. הכרה בישראל חלק מהיוזמה, הם החליטו ללכת על המהלך לפני הבחירות בארצות הברית כי זה שירת גם אותם וגם את הצד האמריקני - שני הצדדים רצו הישגים".

סודן הסכם שלום דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד