י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"כפרו ברצון העם"

ניצחון אדיר לטראמפ; המועמדת לסגנות תקפה

מועמדותה של איימי קונט ברט, לשופטת בבית המשפט העליון בארה"ב, אושרה הלילה ברוב קולות | איימי זכתה לתמיכתו של טראמפ, שציין עם היוודע התוצאות כי הוא שמח בבחירתה

ניצחון אדיר לטראמפ; המועמדת לסגנות תקפה
בית משפט העליון בארה"ב צילום: pixabay

הסנאט האמריקני אישר הלילה (שלישי) את מינויה של "השופטת של טראמפ" איימי קונט בארט לשופטת בבית המשפט עליון של ארצות הברית. התפקיד שאושר ברוב של 52 חברים שהצביעו בעד לעומת 48 שהתנגדו, יטה את בית המשפט עוד יותר ימינה, שכעת יש רוב של שישה שופטים שמרנים מול שלושה ליברלים בלבד, זאת לאחר שנים ארוכות שהמצב היה הפוך ובית המשפט היה שמאלני.

בעת אישור המינוי ערך נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עצרת בחירות בפנסליבניה, ולאחר שקיבל את הבשורה אמר לקהל "זו הייתה בחירה טובה, לא?". טראמפ ציין שהוא "שמח שהוא צריך להתמודד מול ביידן ולא מולה".

זו הפעם הראשונה שהסנאט מאשר שופטים סמוך כל כך לבחירות לנשיאות, בפרט שכבר למעלה מ-60 מיליון אמריקאים הצביעו ולאור הצהרתו של טראמפ שהוא תומך בה מתוך הבנה שיצטרך אותה במידה ותוצאות הבחירות יגיעו לדיון בבית המשפט העליון.

בתוך כך, המועמדת לסגנית נשיאות ארצות הברית, קמלה האריס, תקפה את הרפובליקנים בעקבות אישור המינוי של איימי קוני בארט לבית המשפט העליון. "הרפובליקנים כפרו ברצון של העם האמריקני", אמרה האריס, שהוסיפה כי תהליך המינוי "לא לגיטימי".

ביום שלישי הקרוב ינהל שופט בית המשפט העליון הראשי ג'ון רוברטס את ההשבעה הרשמית בטקס נפרד שייערך בבית המשפט.

דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד