ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
אכיפה קשה

תיעוד מזעזע: שוטר הפר הנחיות ותקף באלימות קשה נער צעיר

האלימות נמשכת: בתיעוד מקומם שצולם בטבריה נראה שוטר פועל באלימות כלפי נער ששאל את השוטר מדוע הוא אינו חובש מסיכה אחרי שנתן דו"ח באותו עניין דקות קודם | צפו

תיעוד מזעזע: שוטר הפר הנחיות ותקף באלימות קשה נער צעיר
שוטרים בפעולה. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

תיעוד מטריד שמגיע מהעיר טבריה מראה כיצד פעם נוספת עושה המשטרה דין אחד לעצמה ודין אחר - קשוח הרבה יותר - לאזרחים.

בתיעוד שמגיע מהעיר טבריה נראה שוטר עוצר אדם כשהוא ללא מסיכה. נער ששאל את השוטר למה הוא בלי מסיכה זכה להתעלמות בהתחלה ולאחר מכן לגידופים. בהמשך נצפה השוטר כשהוא מעיף את המצלמה בכוח ופועל באלימות קשה כלפי הנער ואף חונק אותו ומטיח אותו באלימות על הניידת.

לאחר מכן הוא ניסה לעצור את הנער, ושוטרת שעמדה במקום לא עשתה דבר. לאחר שנער נוסף שעמד במקום ניסה להתערב זינק השוטר לעבר קבוצת נערים אחרת תוך שהוא מנסה לשלוף אקדח. הנער שצילם נשמע אומר ברקע "הוא רוצה לעצור את כל השכונה".

לאחר תקופה ארוכה בה הזעם כלפי המשטרה גואה ואמון הציבור בשוטרים יורד, נראה כי שום דבר כבר לא יצליח לאחות את השברים. המשטרה - הגוף שאמור להגן על הציבור, נתפס בעיני האזרחים כגוף שאמורים להישמר דווקא ממנו והתיעוד האחרון לא מוסיף להם נקודות זכות.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במהלך פעילות אכיפה, החלו צעירים ליידות אבנים אל עבר צוות השיטור העירוני. משניסה השוטר לעצור את אחד הנערים, התגבר מטח האבנים לעברו והצעיר נמלט בסיוע חבריו תוך שהם ממשיכים בידויי אבנים לעבר הצוות ומקללים אותם. הנערים הסתתרו בישיבה סמוכה ונמלטו מהמקום עם הגעת ניידות נוספות. בהמשך אחד הצעירים נעצר לחקירה.

לצד זאת ומבלי להפחית כהוא זה בחומרת מעשיהם והתנהלותם הפסולה, הפלילית והמסוכנת של הצעירים, אי עטיית המסיכה במהלך האכיפה תטופל בזהה לכל אזרח וכנגד השוטר ירשם דו"ח בגין עבירה זו".

עורכי הדין גל שרטוב ואייל בסרגליק אשר מייצגים את הנער הקטין מסרו כי: "מדובר באירוע חמור של אלימות קשה וחסרת פרופורציה שננקטה שלא כחוק ע"י שוטר במדים, כלפי קטין, שכל אשר עשה היה שהעז להעיר לשוטר על כך כי הוא בעצמו ללא מסכה. -אנו לא יכולנו לעמוד מנגד והחלטנו לקחת את התיק הזה לידיים שלנו הגם שאין מדובר בתיק שיש בו תמורה כלכלית. אנחנו שוקלים להגיש תלונה במח"ש נגד השוטר על התקיפה והחניקה של הקטין.

גרסת המשטרה חוטאת לאמת בעליל. מהתגובה עולה שילדים זרקו אבנים על השוטרים ואז בוצע המעצר האלים, אלא שהמצב העובדתי הפוך וניתן להוכיח זאת בנקל מהסרטונים והראיות שבידינו.

הסרטון שהוציאה המשטרה היה אחרי אירוע התקיפה של הקטין ואין כל קשר בינו לבין מרשנו.

רואים בסרטונים שמרשנו מבוהל לא מגיב לא תוקף ולא מאיים. אנחנו, גם עורכי הדין וגם הקטין, מגנים כל אלימות בוודאי כנגד שוטרים אבל מנסים פה לקשור את הקטין לאירוע אחר שאירע לאחר מכן מול ילדים אחרים כאשר הקטין לא קשור לזה. אין כל הצדקה לתקיפה האכזרית שעבר מרשנו אשר ממש הרגיש שהוא עומד למות. אנחנו לא נרפה עד שהעניין יטופל במלוא חומרת הדין".

השימוש בתיעוד לפי סעיף 27/א לחוק זכויות היוצרים. אנו עושים כל מאמץ על מנת לאתר את בעל המדיה. במידה וידועה לכם זהותו אנא פנו אלינו במייל [email protected]

טבריה משטרת ישראל קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד