ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מנפלאות הקורונה

חוש הריח של תתרנית חזר אליה לאחר שחלתה בקורונה

במשך 12 שנה לא הצליחה ז'ניה אוסיפוב מעכו להריח לאחר שחלתה בעבר בשפעת. כעת חלתה בקורונה, החלימה, וחוש הריח חזר לפעול. "חתכתי כוסברה והתחלתי להריח אותו וזה היה מדהים"

חוש הריח של תתרנית חזר אליה לאחר שחלתה בקורונה
אילוסטרציה צילום: pixabay

הקורונה ממשיכה לתעתע: בעוד בעולם מנסים החוקרים להבין את תופעותיה של הקורונה, כשעם כל יום שעובר נודע על עוד תסמין ועל 'שארית' נוספת של הקורונה שמתברר כי מצליחה לפגוע בכל אחת ממערכות הגוף, מתברר כי יש לה גם צדדים יפים. אחד מהם נחש, בתוכנית הבוקר של ניב רסקין בגל"צ, שם סיפרה אשה שבמשך שנים סבלה מאובדן חוש הריח והיא הוגדרה כ'תתרנית', כי לאחר שחלתה בקורונה והחלימה – חוש הריח שלה חזר לפתע לפעול.

מה שמפתיע, שאובדן חוש הריח הפך לאחד התסמינים שיותר מזוהים עם נגיף הקורונה. אנשים רבים מדווחים על אובדן חוש הריח והטעם, לרוב באופן זמני, כשדווח גם על מקרים שבהם חוש הריח לא חזר לפעול גם זמן רב לאחר ההחלמה. אך הפעם, הדיווח שונה לחלוטין.

בתוכנתו של ניב רסקין התראיינה אשה בשם ז'ניה אוסיפוב מעכו שסיפרה כי חלתה לפני 12 שנים בשפעת, ומאז היא לא מצליחה להריח בכלל. היא הוגדרה כתתרנית שחוש הריח שלה אינו פועל, והיא השלימה עם מצבה. אך השינוי אירע לפני חודש, לאחר שחלתה בקורונה.

לדבריה, היא החלה לסבול מתסמינים קלים של קורונה, אך לאחר מכן חשה לתדהמתה שחוש הריח שלה התעורר לתחיה. "חתכתי כוסברה והתחלתי להריח אותו וזה היה מדהים", סיפרה ל"חדשות הבוקר עם ניב רסקין". "אני אמרתי 'וואו, אני מריחה את הירק!'. ואז התחלתי גם להריח בושם, התחלתי להריח תבלינים, הכל".

מאז כבר חלפו מספר שבועות, וז'ניה חשה מאושרת לאחר שחוש הריח שלה – שלא חשבה כי הוא ישוב אי פעם לפעול – התגלה כתקין. לדבריה, טרם נמצא הסבר רפואי לתופעה, וככל הידוע לה לא תועד עדיין מקרה בודד. ואכן, בראיון שנערך עמה התראיין גם פרופ' ארנון אפק, המשנה למנכ"ל שיבא, שציין כי טרם נראה מקרה כזה בספרות הרפואית. אך גם אם לא נמצא לכך הסבר, ז'ניה לא נראית מוטרדת מכך, וההיפך. מבחינתה, אין ספק שהקורונה היתה ישועה.

 

קורונה ריח ניב רסקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד