ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
נעלם ושמו קורונה

רופאת המשפחה החרדית שאושפזה: "הייתי בסכנת חיים"

ד"ר מיטל עצמון, רופאת משפחה בקופ"ח 'מאוחדת' סניף בני ברק, לקתה בתסחיף ריאתי לאחר שהחלימה מקורונה והוגדרה כחולה במצב קשה. פרופ' מצטקי: "לומדים כל יום דברים חדשים על המחלה"

רופאת המשפחה החרדית שאושפזה: "הייתי בסכנת חיים"
חולה קורונה מפונה לביה"ח צילום: Gili Yaari/Flash90

"אנו מתמקדים בחולים שחולים בקורונה, ולא שמים לב מספיק לתופעה אחרת – של חולים שחלו בקורונה, וכעת שבים למחלקות שונות בבתי החולים לאחר שהתגלו אצלהם תסמינים חדשים", כך טוענים רופאים שאינם מתביישים להודות ש"הקורונה לימדה אותנו דבר אחד – שאנו פשוט לא יודעים".

אחת התופעות שנחשפות אצל חולי הקורונה, היא מחלת תסחיף ריאה שיכולה להביא לסכנת חיים ממשית. מי שחלתה במחלה זו לאחר שהחלימה מהקורונה, היא ד"ר מיטל עצמון, רופאת משפחה חרדית העובדת בסניף קופ"ח מאוחדת בבני ברק. ד"ר עצמון הובהלה לבית החולים שיבא תל השומר לאחר שלקה בתסחיף ריאתי, כשבזכות הטיפול היעיל שיקבלה ניצלו חייה.

פרופ' שלמה מצטקי, מנהל המח' לטיפול נמרץ לב ב'שיבא', מספר בכתבה שפורסמה ב'חדשות 13' כי ד"ר עצמון הגיעה אליו למחלקה, כמטופלת, לאחר שבאוגוסט היא הוגדרה כמחלימה מקורונה. "חודשיים לאחר שהחלימה היא נקלעה לסכנת חיים אמיתית, לאחר שאובחן אצלה תסחיף ריאתי", הוא אומר.

ד"ר עצמון עצמה מספרת כי "החלמתי לחלוטין מהקורונה, בבוקר עבדתי רגיל, 7 שעות, אך אחה"צ גיליתי לפתע שאני לא יכולה 'להחזיק את עצמי'". היא הגיעה לבית החולים במצב של 'שוק', ושם קיבלה טיפול תרופתי.
לדעתו של פרופ' מצטקי, כ15 עד 25 אחוזים מהמחלימים, מצויים בסיכון לפתח את התסמונת שגורמת ליצירת כרישים בתוך כלי הדם הקטנים. אך לא רק מחלה זו מאיימת על המחלימים. בבתי חולים רבים מדווחים על תופעות שמתגלות דווקא במחלקות אחרות שאינן קשורות – לכאורה – לקורונה, אך מתבררות כתופעות נלוות למחלה. פרופ' מוטי קליין, מנהל היחדיה לטיפול נמרץ ב'סורוקה', מצביע למשל על מהחלה הידועה כתסמונת דמויית קוואסקי שהתגלתה אצל ילדים, אך בשבוע שעבר התברר כי גם מבוגר חלה בה בצורה מסוכנת.

"חשוב לפנות בכל מקרה של הופעת תסמינים לרופא ולבדוק, כי כל מקרה כזה מחייב בירור", קובע פרופ' מצטקי, אם כי גם הוא לא יודע להעריך כמה מתוך החולים שהחלימו יחזרו למחלקות בחודשים הקרובים או אפילו בשנים הקרובות, וזאת בעקבות המחלה בה חלו – אך מתברר שהם לא נרפאו ממנה.

קורונה תסחיף ראתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד