ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

מפלה היסטורית: ועדת הכספים שללה הטבות מס מהמיסיון

תמימות דעים כזו לא ראתה ועדת הכספים בראשותו של ח"כ הרב גפני זמן רב: יהודים וערבים, ימין ושמאל, קואליציה ואופוזיציה, הצביעו נגד הטבות מס לכתות המיסיון הנוצרי הפועלות להמרת דתם של יהודים • הרב גפני אמר בפתח הדיון: "העמותות עושות פעולות מיסיונריות לשם העברת יהודים על דתם ואנו מתנגדים לאשר להם הקלות מס" • יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד: "זכותו של העם היהודי להגן על עצמו ועל ילדיו" • הרב ליפשיץ מראשי יד לאחים: "מדובר בנושא חוצה מגזרים ודעות שייצר, תודה להשם, חזית אחידה בין כל פלגי הציבור. זה יסוד הישרדותנו כעם"

מפלה היסטורית: ועדת הכספים שללה הטבות מס מהמיסיון
משה גפני צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת הכספים בראשות ח"כ הרב משה גפני רשמה אתמול (יום ב') היסטוריה כאשר קבעה פה אחד, בקולותיהם של ששה עשר חברים, כי שתי עמותות מיסיונריות השייכות לכתות נוצריות הפועלות להמרת דתם של יהודים לנצרות, לא יוכלו לקבל הטבות מס על תרומות ועל מיסוי מקרקעין.

עמותה אחת שעונה לשם התמים "יחד רמת השרון" שייכת לכת הנוצרית "היהודים המשיחיים" הפועלת להמרת דתם של יהודים בדרכים ושיטות רבות, לעיתים תוך עבירה על חוק העונשין האוסר הטפה לקטינים בתמורה להמרת דת. העמותה השניה בעלת השם "המצפה לישראל" נועדה אף היא לייצר חזות מטעה, אולם למעשה מדובר בעמותה של כת "עדי השם" הידועה לשמצה, אשר פועלת אף היא בכל דרך להטפה ליהודים להמיר את דתם.

נתונים ממשרד המשפטים שהגיעו לרב גפני אודות שתי העמותות, בשעה שבקשתן להטבות מס על תרומות ועל מיסוי מקרקעין הגיעו לפתחו, עוררו את חשדו כי מדובר אכן בכתות מיסיונריות. אנשי לשכתו פנו ליד לאחים – כגוף המרכזי בישראל הנאבק בכתות המיסיון, במטרה למנוע המרת דת – כדי לברר האם אכן מדובר בכתות מיסיונריות, וקיבלו לידיהם חומרים המעידים כאלף עדים כי אכן מדובר בכתות מיסיונריות.

בשל כך, ובשל חומרים נוספים שאספה הוועדה, הצביעה אתמול הוועדה כאמור בקולותיהם של כל החברים שנכחו בהצבעה, מכל סיעות הבית - יהודים וערבים, ימין ושמאל, קואליציה ואופוזיציה, כי העמותות לא יוכלו לבקש הטבות מס.

יו"ר הועדה הרב משה גפני אמר בפתח הדיון: "העמותות הללו עושות פעולות מיסיונריות לשם העברת יהודים על דתם ואנו מתנגדים לאשר להם הקלות מס". מי שהצטרף לדבריו באופן נדיר, היה יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד שאמר: "אנו מצביעים נגד מיסיון שפועל להמרת דתם של יהודים. זכותו של העם היהודי להגן על עצמו ועל ילדיו".

ההצבעה אושרה בזכות נוהל חדש אותו יזם הרב גפני לפני כחודשיים, אשר קובע כי עמותות שנתונות במחלוקת ציבורית עמוקה, תוכל הועדה לפסול אותן ברוב של שני שליש, מתוכם שליש מחברי האופוזיציה.

במהלך הדיון העניקה הועדה לנציגי המיסיונרים להציג את טענותיהם ואלו ניסו להכחיש כי העמותות פועלות להמרת דת, אולם ההוכחות בנושא שהוצגו בפני הועדה העידו כאלף עדים כי מדובר בטענות שקריות.

הרב ליפשיץ מראשי יד לאחים אומר: אנו מברכים את ועדת הכספים ואת העומד בראשה הרב משה גפני על הצבעתה פה אחד על שלילת הטבות מס לכתות המיסיון הנוצרי. הרב גפני הוביל מהלך חשוב, היינו עדים לאירוע של קידוש השם כשנוכחו כולם לדעת כי כאשר פוגעים ביסוד קיומו של העם היהודי יש חזית אחידה בין כל פלגי הציבור והנושא הוא מעל לכל מחלוקת בעם. ההתנגדות להמרת דתנו והרצון לחיות בארצנו כיהודים, הם יסוד חיינו, וכשזה מגיע לתודעה, יש קונצנזוס מופלא".

מיסיון יד לאחים הטבות מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד