ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"משיקולים שאינם ענייניים"

אשר תוקף: משרד הבריאות חוסם מתווה שיסייע לפתיחת המוסדות

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ אשר פנה היום אל ראש הממשלה נתניהו ודרש מימנו לסייע לקדם את היוזמה של 'תעודה למחלימים מקורונה' שלדבריו תסייע בפתיחת המשק ביעילות. אשר מאשים כי משרד הבריאות מעכב את הנושא "מנסה להכשיל את המהלך משיקולים שאינם ענייניים"

אשר תוקף: משרד הבריאות חוסם מתווה שיסייע לפתיחת המוסדות
אדלשטיין ואשר במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני כחודש ימים הציג יו"ר ועדת החוקה חבר הכנסת יעקב אשר הצעה לפיה תונפק תעודות מחלימי קורונה, דבר שיסיע בפתיחת המשק, ויקל על פתיחת המוסדות, אז משרד הבריאות התחייב להציג לוועדת החוקה מתווה ראשוני להחרגת מחלימים מיד לאחר משרד הבריאות אך המהלך הוקפא.

בעקבות כך פנה היום (שלישי) חבר הכנסת יעקב אשר לראש הממשלה במכתב בו הוא תוקף במרומז את התנהלות שר הבריאות יולי אדלשטיין, וטוען כי הוא פועל לתקוע את המהלך מסיבות שאינן ענייניות.

ח"כ אשר מציג את הסוגיה בפני ראש הממשלה וכותב, "נציג משרד הבריאות הודיע בדיון שהתקיים בוועדת החוקה בתאריך 1 באוקטובר כי מיד לאחר החגים יוצג מתווה ראשוני בנדון, ואכן הוקם צוות מומחים מקצועי בראשותו של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו שהחל לעבוד על פרטי התכנית. משום מה, בשבוע האחרון עבודת הצוות הוקפאה, וחוששני כי יש מי שתוקע מקלות בגלגלים ומנסה להכשיל את המהלך משיקולים שאינם ענייניים".

אשר מפנה אצבע מאשימה כלפי משרד הבריאות והעומד בראשו וטוען כי "העיכוב מצד משרד הבריאות בנושא חשוב זה תמוה בעיקר נוכח העובדה כי בנהלי השבים מחו"ל לצורך פטור מבידוד, משרד הבריאות הכיר בתעודת 'מחלים' לצורך החרגה מהגבלות הקורונה. כמו כן, בהצעת החוק הממשלתית להכרה באזורים גיאוגרפיים כאזור מיוחד לעניין נגיף הקורונה צוין כי הצגת תעודת 'מחלים' תקפה לעניין כניסה ויציאה לאזורים אלה ללא בדיקות. והשאלה שעולה היא, האם וכיצד בוחר משרד הבריאות להכיר במחלימים ומדוע?".

"אדוני ראש הממשלה", פונה אשר, "אבקש את התערבותך בנושא חשוב זה ואת קידומה של החלטת קבינט להכרה בתעודת ה'מחלים' להחרגה אינדיבידואלית מכלל הגבלות הקורונה ללא עיכובים. ועדת החוקה בראשותי לא תקבל בשום אופן את הסטגנציה, ההססנות וגרירת הרגליים מצד משרד הבריאות בנושא אקוטי זה שנדרש ביותר בעת הזו גם עבור המשק וגם עבור רווחתם של אזרחי ישראל".

יעקב אשר יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד