י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גנטי או קהילתי?

מכון אמריקני קובע: "ליהודים סיכוי גבוה יותר לחלות בקורונה"

גוף מחקר אמריקני הגיע למסקנה כי ליהודים יש סיכוי גבוה יותר לחלות בקורונה. המסקנה התקבלה בעקבות הנתונים שלימדו כי 10% מיהודי ארה"ב אובחנו עם קורונה, לעומת 2% מכלל האוכלוסייה. מה ההסבר? 

מכון אמריקני קובע: "ליהודים סיכוי גבוה יותר לחלות בקורונה"
אוטובוס בניו יורק החרדית צילום: ארכיון בחדרי

האם יהודים נפגעים מהקורונה יותר מאשר כלל האוכלוסייה? מחקר שנערך בידי גוף מחקר אמריקני, קובע כי "ליהודים סיכוי גבוה יותר לחלות בקורונה מאשר מכלל האוכלוסייה". הנתונים מתבססים על שיעור התחלואה בארה"ב, אם כי הארגון אינו מספק לכך הסברים.

מי שעומד מאחורי המחקר הוא מכון PEW האמריקני, שפרסם היום כי "ליהודים יש סיכוי גדול יותר לחלות בקורונה לעומת האוכלוסייה הכללית בארה"ב". ממצאי המחקר הוצגו בוועידה השנתית של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA), כאשר מהנתונים עולה כי חלק גדול מהחולים בארה"ב היו יהודים, ששיעורם היה גבוה יותר מאשר שיעורם היחסי באוכלוסייה. 

המחקר מתבסס על נתונים שמצאו כי בסקר סרולוגי שנערך מצא ש-10% מהיהודים בארה"ב אובחנו עם נוגדני קורונה לעומת 2% מהאוכלוסייה הכללית. כמו כן, נמצא ש57% מהיהודים מכירים מישהו שאושפז או נפטר מקורונה, לעומת 39% מהאוכלוסייה. המסקנה המתבקשת היא ש"ליהודים יש סיכוי גדול יותר לחלות בקורונה מאשר לקהילה האמריקאית".

בנוסף, נזכיר כי נמצא שגם באירופה נמצא שמשקלם של היהודים בקרב החולים היה גבוה יותר מאשר בכלל האוכלוסייה. כך, למשל, בצרפת נרשמו אחוזי תחלואה גבוהים בקרב האוכלוסייה היהודית, בשיעור גבוה יותר מאשר באוכלוסייה הכללית. 

בארגון לא ידעו להצביע על הסבר אפשרי, ונכון לעכשיו לא ידוע האם ישנה סיבה גנטית או קהילתית שיכולה להסביר את התופעה - במידה והיא אכן תוכח כנכונה. בנוסף, מציג הארגון עוד ממצאים הנוגעים ליתר תחומי החיים של יהדות ארה"ב, כמו פגיעה בכלכלת המשפחה בעקבות הקורונה, הכנסות כלליות ועוד.

קורונה ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד