ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
דילמה של חיים ומוות

3 מחלימי קורונה זקוקים להשתלת ריאה דחופה

בבית החולים שיבא מאושפזים שלושה חולים שהחלימו מקורונה, אך הם זקוקים עתה להשתלת ריאה דחופה. הרופאים מתחבטים בדילמה לא פשוטה: "רבים ממתינים בתור להשתלה"

3 מחלימי קורונה זקוקים להשתלת ריאה דחופה
אילוסטרציה צילום: יחצ בילינסון

דילמה לא פשוטה של הרופאים: מחלת הקורונה מתבררת כפוגעת בעיקר בריאות, אם כי היא מסוגלת לפגוע במערכים נוספים. בבית החולים 'שיבא', כך דווח היום, מאושפזים היום שלושה חולים שזקוקים בדחיפות להשתלת ריאה, לאחר שהחלימו מהקורונה אך ריאותיהם נהרסו.

החולים, שמתמודדים עם מחלות קשות אך החלימו מהקורונה, חוו כשל ריאתי כשכתוצאה מכך הם נדרשים להשתלת ריאה. מדובר בחולים שנמצאים בשנות ה-60 לחייהם, כאשר הרופאים סבורים שבמידה ויזכו להשתלת ריאה, יוכלו ליהנות משנים רבות ובריאות.

עם זאת, ההמתנה בתור לקבלת ריאה, ארוכה מאד. "זו דילמה אמיתית", צוטט אחד הרופאים בגל"צ. "יש אחרים שממתינים בתור במשך שנים".

בישראל אסורה תרומת ריאה מן החי, גם אם התרומה נעשית על רקע אלטרואיסטי (התרומה המותרת היא תרומת כליה, כשהתרומות מתבצעות בעיקר באמצעות עמותת 'מתנת חיים' של הרב הבר זצ"ל). התרומה מתבססת על תורמים שהגיע זמנם, אם כי התרומות מתבצעות בהסתמך על רשימת המתנה ארוכה שנקבעת בידי הרופאים תוך שקלול מרכיבים שונים.

הפעם, אותם חולים מוגדרים כזקוקים לתרומת ריאה 'דחופה', ומכאן הדילמה הלא פשוטה עמה מתמודדים הרופאים שנאלצים להכריע מי יהיה החולה שיחיה, ומי נגזר עליו לחכות כשהמשך ההמתנה עלול לעלות לו בחייו. 

 

ריאה שיבא תל השומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד