י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
23,000 אזרחים

אושר: בני 67 ומעלה יהיו זכאים למענקי פיטורין וחל"ת

משרד האוצר הוסיף תיקון לטיוטת ההסכם עם המוסד לביטוח לאומי לפיו גם בני 67 ומעלה שפוטרו או הוצאו לחל"ת מעבודתם בעקבות נגיף קורונה, יהיו זכאים למענק על שהותם באבטלה ממושכת

אושר: בני 67 ומעלה יהיו זכאים למענקי פיטורין וחל"ת
ביטוח לאומי צילום: פלאש90

לפי החלטת שר האוצר ישראל כ״ץ ובעקבות פנייתו של ח״כ אופיר כץ, משרד האוצר הוסיף תיקון לטיוטת ההסכם עם המוסד לביטוח לאומי לפיו גם בני 67 ומעלה שפוטרו או הוצאו לחל"ת מעבודתם בעקבות נגיף קורונה, יהיו זכאים למענק על שהותם באבטלה ממושכת.

לאחר שקילת הערות הציבור ופנייתו של ח״כ אופיר כץ משרד האוצר יתקן את טיוטת ההסכם לפיו יינתן מענק בעבור אבטלה ממושכת בעקבות נגיף קורונה כך שגם בני 67 ומעלה יהיו זכאים למענק, כ- 23,000 אזרחים יהיו זכאים למענק זה.

כאמור, לאור משבר הקורונה והמצב הכלכלי שנוצר בעקבותיו, בהתאם לטיוטת ההסכם יינתן סיוע באופן חד פעמי למי שהיה מובטל במשך תקופה ממושכת בעקבות התפרצות נגיף קורונה ויוענק לו מענק בסכום של 2,000 שקלים. למענק יהיה זכאי כל מי ששולמו לו דמי אבטלה בעבור תקופה של לפחות 100 ימי אבטלה, בין אם רצופים ובין אם לאו, החל מיום 1 במרץ 2020 ועד ליום 17 באוקטובר 2020. כעת, גם בני 67 ומעלה יהיו זכאים לו.

על פי טיוטת ההסכם, בני זוג הזכאים שניהם למענק חד פעמי, יהיו זכאים כל אחד לתוספת למענק בסכום של 500 שקלים. התשלום יועבר על ידי המוסד לביטוח לאומי ישירות לחשבון הבנק שאליו משולמים דמי האבטלה.

שר האוצר, ישראל כ"ץ אמר כי "בהמשך להחלטתי על מענקים למובטלים ולעידוד התעסוקה לאור הימשכות הסגר והמגבלות הבריאותיות, החלטתי לצרף את בני 67 ומעלה שפוטרו או הוצאו לחל״ת מעבודתם כזכאים למענק כדי לסייע למי שמובטל תקופה ממושכת ונשחק בהכנסתו. נמשיך לעשות ככל שיידרש כדי לסייע לעצמאים שכירים ובעלי עסקים על מנת שיוכלו לעבור את תקופה זו. אמשיך להיאבק כדי שרבים יוכלו לחזור למעגל העבודה בהקדם ולהביא לצמיחה מחודשת של המשק והכלכלה".

מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח״כ אופיר כץ אמר כי "אני מברך על היענות שר האוצר לפנייתי לכלול את בני ה- 67 ומעלה במענק על שהות באבטלה ממושכת. זה בהמשך לכך שהארכנו בוועדת הכספים את מענק ההסתגלות לאוכלוסייה זו עד יוני 2021. זו חובתנו לדאוג למבוגרים בחברה הישראלית ולחזק את אלו. מענק חשוב שיעזור ויסייע לאזרחים בתקופה מורכבת זו".

חופשה ללא תשלום ישראל כץ מענק מענק כספי אופיר כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד