ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ללא מגע וב-10 דקות

חברות ישראליות מאיצות פיתוחים למאבק בקורונה

בדיקת קורונה ללא מגע, בדיקות דם ב-10 דקות: חברות ישראליות מאיצות פיתוחים למאבק בקורונה • השר יזהר שי: "כל משבר הוא הזדמנות וההייטק הישראלי שינה את המודל העסקי בעקבות הקורונה – עלו בוועדה רעיונות טובים ביותר שהמשרד בראשותי יבדוק כיצד לאמץ"

חברות ישראליות מאיצות פיתוחים למאבק בקורונה
בית חולים בעידן הקורונה צילום: פלאש 90

התפרצות נגיף הקורונה והקושי המערכתי להתמודד עם מערך בדיקות גדול ומהיר, מעקב בריאותי אחרי חולים רבים ועוד קשיים, האיצו את חברות ישראליות ומדענים בין היתר חלקם בחסות משרד המדע לפתח פיתוחים וחידושים בנושא שיכולים להוות פתרונות להתמודדות העולמית עם הנגיף.

ועדת המדע והטכנולוגיה בראשות ח"כ עינב קאבלה, כינסה היום דיון מיוחד בנושא יחד עם שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, מנכ"לית המשרד שי-לי שפיגלמן, בכירי המשרד ומומחים רבים מעולם הפיתוח הטכנולוגי והרפואי.

יו"ר הוועדה, ח"כ עינב קאבלה אמרה כי "באמצע אוגוסט קיימנו כאן ישיבה בנוגע לחיסון לקורונה, ואתמול התבשרנו מהמכון הביולוגי כי שלב הניסויים הקליניים בבני אדם ייצא לדרך בשבוע הבא. כולנו מאחלים בהצלחה ומקווים שהדבר יניב פירות טובים בקרוב. היום הישיבה היא בנושא טכנולוגיות ופיתוחים חדשים להתמודדות עם נגיף הקורונה, וכמו בעניין החיסון, גם כאן זה מגיע מאותו מקום של כוחות חשובים ונהדרים עם הרצון לפתח דרכי התמודדות שונים עם הנגיף. המטרה היא לתת ביטוי למיזמים וחידושים שיכולים לשנות תפיסה ולסייע בהתמודדות עם משבר הקורונה ואף בהצלת חיים.

מודה לשר המדע והטכנולוגיה יזהר שי ומנכ"לית המשרד שהגיעו לוועדה להציג את התוכניות של המשרד בתחום להאצת פיתוחים שונים וכן לשמוע את המדענים והחברות שהציגו כאן היום את חידושים בתחומים השונים.

הקורונה לצערנו לא תעזוב מחר וגם לא בזמן הקרוב, לכן יש להשכיל לפעול בכל המערכות להגביר את השימוש בטכנולוגיות ובפיתוחים המדעיים לטובת התמודדות טובה ויעילה יותר".

שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי ציין כי "אנחנו מפעילים את הרדארים כל העת בחיפוש אחר טכנולוגיות שנוכל להציג לקבינט הקורונה ולמדינת ישראל ע"מ לנצח את הנגיף. עבודת המשרד בימים אלו היא למצוא את הדברים הכי רלוונטיים שיש בעולם הטכנולוגי כרגע עבור מדינת ישראל. אנחנו רגילים לומר בעולם החדשנות שכל משבר הוא גם הזדמנות – הרבה אנשים הראו אזרחות טובה והתגייסו לטובת הנושא, שינו את המודלים העסקיים של החברה כדי לתת מענה לאתגרים החברתיים והבריאותיים של הקורונה ועמלים לייצר את אותן טכנולוגיות חכמות שיועילו וישנו את המצב.

אני מודע לכל הבירוקרטיה הכבדה של החברות מול משרד הבריאות, אך אנחנו פה כדי להמשיך ולעודד את כולם – בסוף זה יקרה. הוצגו ועלו בוועדה רעיונות טובים שאני אקח אותם לתשומת ליבי ואראה עם צוות המשרד כיצד ומה ניתן לאמץ.

הקורונה לצערנו תהיה אתנו ובעולם עוד זמן לא קצר ולכן אני קורא מכאן לכל המפתחים: ניתן לסייע ולשכנע גם בעולם לקנות את הפיתוחים האלו. תמשיכו ותעשו חיל".

השר יזהר שי הציג לוועדה את פרויקט המשרד המיוחד – צוות 19: צוות מתנדבים רב-תחומי הפועל מזה כ 6- חודשים שמייעץ ומכין ניירות חקר ומדיניות עבור השר יזהר שי ומזה לצוות חברי קבינט הקורונה. הצוות כולל ייעוץ רב מגזרי קבוע וקובע בניית מודלים והצעת חלופות תוך שימוש בהצעות לייעול ההתמודדות בעזרים טכנולוגיים.

יזהר שי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד