י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"נכנסו לב"ב אחרי השקיעה"

עם הזזת השעון: הפוסק מעורר על חילול שבת

הפוסק הגרי"א דינר הביע את כאבו בשיעורו לנוכח הזזת השעון ומעבר לשעון חורף: "היו אנשים שנכנסו לבני ברק כמה דקות אחרי שקיעת השבת, עקב אי תכנון מוקדם, שמירת שבת זה מה שמגן עלינו" • האזינו 

עם הזזת השעון: הפוסק מעורר על חילול שבת
הגאון רבי יהודה אריה דינר צילום: שוקי לרר

רב מרכז בני ברק הגאון רבי יהודה אריה דינר פתח הבוקר (שלישי) את שיעורו בכאב, ועורר שעקב תזוזת השעון צריכים להזהיר לכולם וכבר מעכשיו לתכנן שהיות שהחלפנו את השעון, השבוע השבת נכנסת כבר ב-16:30 צריכים לתכנן ולהיות מוכנים מוקדם.

במהלך דבריו והביע את כאבו בכאב שעקב שהיו אותם אנשים שלא התכוננו מראש, ומה שקרה לצערנו שבשבת האחרונה רבע שעה אחרי הצפצוף, עדיין היה אנשים שנסעו ברכבים, והיו כאלו שהגיעו לקוקה קולה כמה דקות אחרי השקיעה.

הגרי"א דינר ציין, כתוב שהזכות של שמירת שבת זה מה שמגן עלינו, היה סיפור עם החפץ חיים: שפעם היה אישה מאוד מאוד חולה והוא אמר שמי שיש לו זכות של שבת שיבוא וימסור את הזכות של שבת שיהיה עבור החולה. בא אחד ואמר אני מקבל על עצמי מהיום לקבל שבת יותר מוקדם, אמר החפץ חיים לא. לקבל על האבא זה לא מספיק צריך כסף מזומן מי שכבר עשה משהו. בא מישהו אחר ואמר אני קיבלתי שבת עשר דקות יותר מוקדם. אמר לו החפץ חיים בשמחה: זה כסף מזומן. וההוא אמר שהוא נותן את זה עבור שהחולה יבריא ובאמת היה ניסים והחולה נעשה בריא.

"רואים שהזכות של שבת זה הכי טוב. רבותי צריך כבר מעכשיו לתכנן ולדעת שמעכשיו שבת נכנסת שעה יותר מוקדם. ואדרבא ידוע מה שמרן ראש הישיבה הרב שטיינמן זצוק"ל אומר עוד עשר דקות לפני שזה אומר כבר ב 16:20 כבר להדליק את הנרות".

את דבריו סיים הפוסק הגרי"א דינר: "והזכות של שבת יעמוד לכל עם ישראל אלמלא ישמרו שתי שבתות מיד נגאלין. ואין מזרזים אלא למזורזים, שכל אחד יגיד לשכן שלו ולחבר כולל שלו או לחבר שלו בבית הכנסת ולהזכיר לו שהשבוע שבת זה שעה יותר מוקדם. ויש כאלו שאפילו שהשבת ב 19:00 הם לא גומרים עד הרגע האחרון ועכשיו שזה יותר מוקדם השם יעזור  והוא ינחילנו ליום שכולו שבת".

הרב יהודה אריה דינר שעון חורף חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד