י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הגל מאחורינו?

בשורה משמחת: שתי מחלקות קורונה נוספות נסגרות

בית החולים 'הדסה' שבשיא הגל הנוכחי התקשה לקלוט חולים נוספים, הודיע היום על סגירתן של שתיים מתוך ארבע מחלקות הקורונה | בשורות מעודדות לצד הירידה התלולה בנתוני התחלואה בישראל

בשורה משמחת: שתי מחלקות קורונה נוספות נסגרות
חדר אשפוז בהדסה צילום: דוברות בית החולים

רק לפני שלושה שבועות נפתחו בזו אחר זו מחלקות קורונה בבתי החולים, כשמשרד הבריאות עשה מאמצים נואשים לווסת את החולים ולהעבירם לבתי חולים שבהם עוד ניתן היה לקלוט חולים, והנה המחלקות נסגרות. היום הודיע בית החולים 'הדסה'  כי "לאחר הירידה המבורכת במספרי חולי הקורונה, נסגרו שתי מחלקות לחולי קורונה".

בית החולים 'הדסה' נדרש לספק שירות לתושבי הבירה, שנחשבה לאורך כל הגל הנוכחי כעיר אדומה ומספר החולים בה גדל בהתמדה. לפני כחודש, נזכיר, התקשה בית החולים לקלוט חולים והם הועברו לבתי החולים שבמרכז.

כעת, עם סגירתן של שתי המחלקות, בהדסה עין כרם ממשיכות לפעול שתי מחלקות קורונה לחולים קלים ובינוניים, ושתי יחידות טיפול נמרץ לחולים קשים וקריטיים, בהן זמינות מיידית של מכונות הנשמה ומכשירי אקמו. נכון לעכשיו מאושפזים בבית החולים 40 חולי קורונה (כשבשיא הגל הנוכחי מספרם עמד על קרוב ל200), מתוכם 32 במצב קשה וקריטי - 17 מהם מונשמים.

"אנו בהדסה עין כרם ערוכים כיום לקליטה מיידית של 100 חולי קורונה בהתאם לצורך", מדגיש מנכ"ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין, שאמר כי  "עם צמצום מספרי החולים, הודות לטיפול מסור ומקצועי של כל העוסקים במלאכה במחלקות, אנו נתמקד בתקופה הקרובה ברענון הצוותים, בהוצאה יזומה לחופשות קצרות ומילוי מצברים, כמובן במסגרת המותר בימים אלה. חשוב לנו לאפשר לכל אנשי הסיעוד, הרפואה, העבודה הסוציאלית, הדימות והתפעול להנות ממעט הפוגה תוך שהם ישובו לעבודתם במחלקות האם".

"בו בזמן, אסור לשכוח כי ישנם חולים בדרגות שונות שעודם מטופלים במסירות אצלנו, גם מונשמים במצב קריטי. הטיפול האינטנסיבי בהם נמשך והצוותים מוסיפים להלחם על חייהם של החולים, על כל נשימה ונשימה". כך המנכ"ל.

 

קורונה זאב רוטשטיין הדסה עין כרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד