י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא מסתפקים בחשיפה לשמש

ראש העיר בית שמש מחלקת לתושבים ויטמין D

לאחר שהעיר הפכה ל'ירוקה', ראש העיר בית שמש הד"ר עליזה בלוך הודיעה על חלוקת ויטמין D לתושבי העיר | את ההחלטה קיבלה בלוך, לאחר שבחלק מהשכונות בעיר נרשמו לאורך המגיפה שיעורי תחלואה גבוהים מאוד

ראש העיר בית שמש מחלקת לתושבים ויטמין D
אילוסטרציה צילום: unsplash

לא מסתפקים בחשיפה לשמש: בית שמש הוגדרה למשך זמן רב כעיר 'אדומה', אך גם לאחר שהפכה ל'ירוקה' נערכת ראש העיר, ד"ר עליזה בלוך, לבאות והיא הודיעה על קידום מיזם לחלוקת ויטמין D לכל תושב . "מדובר במהלך שנבדק מחקרית ונמצא מועיל באופן כללי, ובדגש על אוכלוסיות שנמצאת בהן רמה נמוכה של ויטמין D", אומרת בלוך ל'ישראל היום'.

לדבריה, העיר אמנם ירוקה, אך יש להיערך כבר עכשיו להתפרצות הבאה. "אמנם זהו רגע של שביעות רצון", אומרת רה"ע ד"ר עליזה בלוך, "אבל הוא בעיקר מחייב אותנו תושבי העיר לעתיד, כדי שהעיר בית שמש תישאר ירוקה חובה על ככל תושבי העיר להמשיך במאמצים ולשמור על ההנחיות".

במסגרת המאמצים לשמור על רמת תחלואה נמוכה בעיר, עיריית בית שמש תחלק ויטמין D לכלל תושבי העיר, לקראת אפשרות של גל שלישי. את ההחלטה קיבלה בלוך, לאחר שבחלק מהשכונות בעיר נרשמו לאורך המגיפה שיעורי תחלואה גבוהים מאוד. בלוך נפגשה בשבוע שעבר עם נציגי המכון הישראלי לערים חכמות, וכן עם הרופאים ד"ר בעז תדמור וד"ר שאול לב. בשיחות אלה היא העלתה את האפשרות לחלוקת ויטמין D לתושבי העיר, לאחר שנמצא כי הוא עשוי לשפר את התמודדות הגוף עם הנגיף.

נציגי המכון אמרו לבלוך כי ויטמין D ברמה גבוהה מקטין את הסיכוי להידבקות בקורונה ומקל את ההתמודדות עם הנגיף למי שכבר חלו. עם קבלת התשובה, בעיריית בית שמש פנו למשרד הבריאות לתיאום המהלך. הצעד נעשה בין היתר משום שכמחצית מתושבי העיר משתייכים למגזר החרדי, ומחקרים מצאו כי בקרב ציבור זה קיים מחסור בוויטמין D בשל מיעוט חשיפה לשמש - וזאת דווקא בעיר שנושאת את השם 'בית שמש', וידועה כשטופת שמש...

בית שמש עליזה בלוך ויטמין D

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד