ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
על זה לא מדברים

עליה בתחלואה במגזר הערבי, אך התקשורת שותקת

בישובים הערבים ניכרת עליה בתחלואה, אך למרות החשש שהעליה מוסתרת בשל הימנעות מכוונת מבדיקות - בתקשורת לא תמצאו דיווחים על העליה שמסוגלת לגרום להתפרצות

עליה בתחלואה במגזר הערבי, אך התקשורת שותקת
אזרחים ערביים ברחובות צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

העלייה שלא מדברים עליה: בעוד בכל רחבי הארץ הולכת התחלואה והיא דועכת, כשרק היום נודע כי גם העיר בני ברק שנחשבה לבעלת שיעור החיוביים הגבוה ביותר הפכה ל'ירוקה' (היום התגלו בבני ברק 35 חולים, לעומת 30 בתל אביב), הולכת ומתפשטת התחלואה במגזר הערבי. אך למרות זאת, התקשורת מתעלמת מהתופעה והיא לא זוכה לחשיפה. 

במשרד הבריאות מוטרדים מהנעשה במגזר הערבי, שם ניכרת עליה במספר של החולים קשה - וזאת למרות שאין דיווחים על עליה במספר החולים בכלל. מצב זה, כך סבורים במשרד הבריאות, מעיד על כך שישנה 'תחלואה מוסתרת'. כלומר, גם כאלו שחלו לא נבדקים, אך התחלואה מתגלה לאחר שחולים מידרדרים ומגיעים למצב קשה ואז הם נדרשים להגיע לאשפוז. 

מי שזיהה את המגמה הוא ממונה הקורונה הפרופ' רוני גמזו, שהגיע בסוף השבוע האחרון לסיור מיוחד בישובים הערבים שם התריע מפני העלייה המסתמנת בתחלואה, וזאת לאחר שהמגזר הערבי שילם מחיר יקר לאחר שלפני כחודש גרמה ההתפרצות לרבים לחלות וגם למספר מתים גבוה יחסית. החשש בעיקר הוא מפני החתונות ההמוניות, שהוכחו כתורמות להתפשטות התחלואה בישובים הערביים.

אך למרות העלייה, בתקשורת התופעה לא זוכה לדיווחים. בניגוד להתפשטות במגזר החרדי שהיתה מלווה בסיקורים בולטים, העלייה בתחלואה במגזר הערבי נחשבת ל'תחלואה מוסתרת' לא רק במגזר עצמו, אלא גם מעיני הציבור. 

קורונה המגזר הערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד