י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האויב התורן

יולי אדלשטיין על הכוונת: "התהפך ובורח מהחרדים כמו מצרעת"

לפיד וליברמן אאוט, יולי אדלשטיין אין. בסיעה האשכנזית בכנסת מסמנים את האויב החדש - התורן יש לומר, שלדעתם מתנכל באופן מכוון לחרדים ולנושאי בדת בכל הנוגע למגבלות הקורונה. בישיבת סיעת יהדות התורה תקפו הנוכחים את השר הדתי ולא רק; "ביבי לא סופר אותנו"

יולי אדלשטיין על הכוונת: "התהפך ובורח מהחרדים כמו מצרעת"
סיעת יהדות התורה/יולי אדלשטיין צילום: באדיבות המצלם/יונתן זינדל, פלאש 90

היחס לו זוכים החרדים בכל הנוגע להחלטות ומדיניות הסגרים והקנסות על תלמודי התורה מביא לזעם בקרב נציגי יהדות התורה כנגד הממשלה, שהם מסמנים להם מטרה: שר הבריאות חובש הכיפה יולי אדלשטיין.

בדיון סגור שערכו בסיעה ברקע ההחלטות, העלו כמה מבכירי הסיעה טענה כי "ביבי לא סופר אותנו", מי שכיהן עד לא מזמן כשר השיכון, חבר הכנסת יעקב ליצמן העלה טענה כי ראש הממשלה לא מעדכן אותו בצעדים שהוא נוקט שיש להם קשר לציבור החרדי.

ליצמן ציין בפני חבריו כי למרות היותו של השר אריה דרעי חבר בכיר ושותף בפורמים המצומצמים יותר זה לא מספק אותו, "אני לא ש"ס, לא מספיק לי שדרעי מתעדכן, לפעמים יש לי דברים משלי שלא קשורים שאני צריך לדעת", ליצמן אף סיפר כי הוא התלונן על כך בפני ראש הממשלה, האחרון התחייב להעביר לו עדכונים אך בפועל זה לא קורה.

הטענות שהועלו על ידי נציגי הסיעה היו בראש מתווה החתונות שלא מתקדם, "לא נותנים פתרון לחתונות ורוצים לעלות את הקנסות", התלוננו, "בעוד אילת וים המלח זוכים לטענתם ליחס מעודף, במשרד הבריאות מתעלמים מהדרישות החרדיות הבסיסיות". כך גם בנושא המקוואות שהעלה בדיון חבר הכנסת יעקב טסלר.

חברי הסיעה ניסו להבין מה עומד מאחורי רוחו של ראש הממשלה. סגן שרת התחבורה אורי מקלב העלה אפשרות כי נתניהו עוקב אחרי דיווחי התקשורת ומבין כי קיים תרחיש לממשלה ללא החרדים וזה מה שגורם לו לברוח מהחרדים. היו שהעלו חשש כי נתניהו יפעל נגד החרדים כדי לגייס מצביעים חילוניים.

טענה דומה העלה גם חבר הכנסת משה גפני שסיפר כי שמע על כך מיודעי דבר בסביבתו. לטענת גפני, ראש הממשלה מצטייר כמו שקרוב מידי לחרדים ולכן בורחים לו קולות חילוניים גם לנפתלי בנט שמזנק בסקרים ולכן הוא מנסה להראות לציבור החילוני כי הוא לא שבוי בידיים החרדיות.

בדיון הציגו בסיעה החרדית את מי שלטענתם נלחם בחרדים בתקופה הזאת, לידי 'בחדרי חרדים' הגיע ציטוטים שנשמעו בסיעה מפי יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר שפתח במתקפה חריפה ובוטה כנגד שר הבריאות יולי אדלשטיין כולל האשמות כבידות.

בין דבריו בדיון הסגור שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' האשים אשר את שר הבריאות אדלשטיין כי הוא מסרב לפעול בנושאים הקשורים לחרדים: "יולי אדלשטיין מזה כשבועיים התהפך ובורח מהחרדים כמו מצרעת. כל דבר עם הקשר דתי, דברים קטנים וגדולים כאחד הוא בורח אחורה", אמר, והסביר כי יש לו מסביבו עוזרים ויועצי תקשורת שממליצים לו לברוח ולהימנע מלקבל החלטות שמצטיירות כמיטיבות עם החרדים, "עושה רושם שהוא מקשיב יותר ליועצי התקשורת מאשר היועצים המקצועיים", האשים.

אשר הוסיף ותקף עוד את שר הבריאות אדלשטיין בטענה שהוא זה שמקצין כל הזמן בנושאי החרדים אבל לא מהסס להפנות את האש גם נגד ראש הממשלה נתניהו שכביכול הוא נגד החרדים, "אבל הוא עושה את הבעיות", טען אשר שפירט מעט מהפעילות של אדלשטיין נגד החרדים; הוא הראשון שדיבר על שלילת התקציבים לתלמודי התורה והוא הולך על הגדלת הקנסות, הוא גם היה זה שאמר מיד אחרי הסרת הסגר בערים האדומות שיהיה עוד סגר בעוד שבוע על החרדים וגם ניסה לעכב את החלטת הקבינט להסרת הסגר בערים החרדיות למרות שהפכו לכתומות, ומי שלחץ לפתוח היה דווקא ראש הממשלה.

יולי אדלשטיין יהדות התורה יעקב ליצמן יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד