ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
יציבות הגוף

מעניין: כך נראים האנשים הלחוצים והעקשניים

על פי שפת הגוף נוכל ללמוד המון על האדם שלפנינו, היום עם ההסברים על יציבות הגוף, מה משדרת יציבה שפופה, יציבה נוקשה או יציבה עצבנית? עם זאת כיצד תוכלו להבחין באדם אשר הינו דיק צנוע או עניו?

מעניין: כך נראים האנשים הלחוצים והעקשניים
צללית חרדי. (למצולם אין קשר לכתבה) צילום: Keren Freeman/FLASH90

צורות יציבת הגוף

יציבה זקופה מעידה על ביטחון עצמי ופתיחות.

יציבה שפופה: יציבה שפופה וכתפיים כפופות מעידים על נשיאת נטל כבד מדי ובריחה מהתמודדות עם קושי. ביטחון עצמי נמוך או עצבות.

יציבה נוקשה: יציבה נוקשה לרוב קשורה לאנשים מחושבים ובעלי שליטה עצמית. אנשים מוסריים נוטים להיות בעלי יציבה נוקשה בשל הקפדתם על סדר ומשמעת עצמית, אך לא רק. גם אנשים לחוצים, עקשניים ולא גמישים בהחלטותיהם ובהשקפתם הם בעלי יציבה נוקשה.

רכינה: כשמחוברים למשהו או כשמעוניינים או קרובים רגשית למשהו, נוטים לרכון עבורו. זהו סימן שהרוכן מעוניין בכל ליבו בדבר ששומע או רואה. כשאדם רוכן קדימה או הצידה כשהוא יושב, פירוש הדבר שהוא מפגין כלפיכם ידידות, ואילו כשאינכם אוהבים משהו, משתעממים או חשים אי נוחות - אתם נוטים להישען לאחור.

יציבה עצבנית: כשאנשים נעים בחוסר מנוחה [תיפוף הרגל, סידור הצווארון] הם אומרים לכם כמה דברים. ייתכן שהם חשים עצבנות ומאותתים שאינם רוצים להיות שם. כי כשאדם אינו חש בנוח, הוא עשוי לזוז כדי לשפר את הרגשתו [לעיתים ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז - זקוקים לתזוזות ולהתעסקות, בשביל לשחרר את הרגשתם ולהקל עליהם את הריכוז בשעת ההקשבה].

תזוזה עצבנית מקושרת גם ללחץ וחרדה.

כתפיים רחבות – שייכות לאדם מכריע, מדריך, משפיע ומחליט. וכתפיים משתפלות - ותרנות, רגישות וצניעות. כתפיים מכווצות-מורמות: עדות למתח כתוצאה מלקיחת עול כבד הגדול על מידותיו של נושאו שצריך הוא הרבה מאמץ.

כתפיים שחוחות - ברמה גבוהה (צדיק) - צניעות, ענווה, איש סוד / באדם אחר: חרדה, מצוקה, סגירות יתר, חוסר ביטחון, חשש מלבלוט, כנוע וחלש אופי.

כתפיים עולות עם ראש קדמי - התעניינות, התרצות ואיכפתיות מתוך סגירות, התגוננות רגשית ופחד להיפגע. לעיתים גורם למרדנות או דריכות יתר.

חזה מובלט: חזית: כמו אומר: "גופי חשוב לי!", אדם חומרני, רודף כבוד, כוחני ומתנשא.

כיווץ החזה: לא בריא פיזית לכווץ את החזה / אך חזה מאוזן, לא מכווץ ולא מתוח, מעיד על בריאות נפשית, ביטחון עצמי, התחשבות בזולת, שאפתנות סבירה, תדמיתו טובה, פקחות וראייה מערכתית (לא יילך בקומה זקופה ה"מ בהבלטת חזה).

הרגליים הן המובילות את האדם אל מחוז חפצו:

רגליים ישרות לא נשען – אצל אדם חיובי פירוש הדבר שהוא מרוכז, מבחין, בודק ושם לב, מוכן לפעולה חיובית, ערני לזמן ולסביבה, רגיש לפרטים.

אך אדם שלילי ועצבני, הפירוש הוא - דריכות יתר - עצבנות, מתחים פנימיים, נרגנות וחוסר סבלנות, ערני לחולשות הזולת, ניצול הזדמנויות לרווחים מידיים ללא התחשבות, התקפי זעם ואיבוד עשתונות.

נמשיך בעז"ה בשבוע הבא: אליהו עזריאל, מחבר הספר 'שפת הגוף והנפש' ויו''ר מכון התבוננות.

שפת גוף אליהו עזריאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד