י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שיעור הצבעה גבוה

טראמפ: "לדעתי נכון שנכריז על המנצח כבר בליל הבחירות"

"לדעתי נכון שנכריז על המנצח כבר בליל הבחירות", אומר הנשיא טראמפ ומסביר, "לחכות שבועיים עד לתוצאות, שיספרו את הקולות, זה מוזר מאוד" | יותר מ-67 מיליון אמריקאים כבר הצביעו שבוע לפני יום הבחירות הרשמי

טראמפ: "לדעתי נכון שנכריז על המנצח כבר בליל הבחירות"
טראמפ נואם בהדלקת נרות חנוכה בבית הלבן צילום: רויטרס

יותר מ -67 מיליון אמריקאים הצביעו בבחירות לנשיאות של-2020 שבוע עד הבחירות הרשמיות, כך על פי ועדת הבחירות בארה"ב.

מדינות מפתח כמו טקסס ופלורידה דווחו עד כה על שיעור הצבעה גבוה. מספר שיא של מצביעים כבר הצביעו בקלפי במירוץ בין הנשיא דונלד טראמפ למתמודד הדמוקרטי ג'ו ביידן, שכן מגיפת הקורונה יצרה דרישה חסרת תקדים להצבעה אישית בדואר. בהשוואה לשנת 2016, בהצבעה המוקדמת הצביעו 58 מיליון איש, ובשנת 2020 מספר המצביעים עברו את ה-67 מיליון.

"אלה חדשות טובות" כך אמר בכיר בוועדת הבחירות בארה"ב הפרופסור מאוניברסיטת פלורידה, מייקל מקדונלד. "היו חששות ביכולתם של פקידי הבחירות לערוך בחירות במהלך מגיפה. לא רק שאנשים מצביעים, אלא הם מצביעים לאורך זמן רב יותר, ובכך פיזרו את עומס העבודה של נציגי הבחירות", כתב מקדונלד. בתגובה אמר הנשיא, "לדעתי נכון שנכריז על המנצח כבר בליל הבחירות", אומר טראמפ ומסביר, "לחכות שבועיים עד לתוצאות, שיספרו את הקולות, זה מוזר מאוד" 

הדמוקרטים עדיין מובילים את הרפובליקנים על פי רוב הסקרים בהצבעות בדואר. הנתונים מצביעים על כך שצעירים יהוו הפעם פקטור משמעותי, ועלולים להצביע לטובת הדמוקרטים.

נכון ליום רביעי האחרון, יותר משלושה מיליון מצביעים בגילאי 18 עד 29 כבר הצביעו בבחירות 2020, כך עולה מנתוני 'אוניברסיטת טאפטס'. מספר המצביעים הצעירים עלה בהרבה על זה של שנת 2016, אך מומחים טוענים כי צעירים נוטים יותר להצביע ביום הבחירות עצמו.

דונלד טראמפ הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחירות לנשיאות ארה"ב 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד