י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הסיפור גמור?

העיתונאי הוותיק מנתח: כך ג'ו ביידן מנצח בגדול

למרות הזחיחות והנאומים המזלזלים ביריבו, הניצחון לא בכיס של טראמפ. העיתונאי הוותיק יגאל רביד שראה כמה מערכות בחירות בחייו סבור כי הניצחון נמצא דווקא בכיסו של היריב ג'ו ביידן | ויש לו הסברים

העיתונאי הוותיק מנתח: כך ג'ו ביידן מנצח בגדול
העיתונאי יגאל רביד צילום: מתוך טוויטר

שליח 'כאן חדשות' ללוס אנג'לס, העיתונאי הוותיק יגאל רביד בן ה-63, התראיין לבן כספית וינון מגל ברדיו 103fm באשר לבחירות הגורליות בארצות הברית בין הנשיא המכהן דונלד טראמפ וסגן הנשיא ברק אובמה לשעבר, ג'ו ביידן.

רביד טען בראיון כי "אם ג'ו ביידן ייבחר תהיה בעיה לנתניהו". העיתונאי אף מנה שלוש סיבות שבגינן הניצחון כמעט ונמצא בכיסו של ביידן אלא אם יקרה הבלתי צפוי.

סיבה הראשונה, הסביר רביד כי הסקרים מציגים ניצחון ברור וחד משמעי לג'ו ביידן, כולל במדינות המתנדנדות. הסיבה השנייה היא הזרמות הכספים של ביידן הגבוהות משל טראמפ. הסיבה השלישית הן ההצבעות המוקדמות המשויכות לפי מפלגות, המספרים הם בסביבות 60-70% תמיכה לביידן. כך לדבריו.

בימים האחרונים פרסם יגאל רביד טור דעה ב'הארץ', בו טען כי "לפני כחודש הכל נעצר, וכעת גם טראמפ יודע שהסיפור נגמר. המציאות השתנתה ואיתה גם התובנות. וגם הבטחתו הנחושה של טראמפ כי החיסון לקורונה נמצא מעבר לפינה, ממש עניין של שבועות, אינה עומדת להתממש. הימים האחרונים היו ללא ספק הגרועים ביותר בחייו הפוליטיים, אך הסימנים לקריסתו היו שם עוד לפני שנדבק בנגיף".

עוד נימק רביד שבטוח כי טראמפ בדרכו לסיים קדנציה אחת ויחידה ולפנות את הבית הלבן לטובת יריבו הדמוקרטי: "לא יותר מדי אוהבים את טראמפ בעת הזו ולאחרים כנראה שהוא גם לא מספיק טוב. את בכירי הרפובליקאים ראו במערכת הבחירות הזו לשנייה, ואז הם נעלמו. כולם. זה היה המופע של טראמפ, וטראמפ, בחר להמשיך להיות מה שהוא הכי טוב בו".

בטורו ב'הארץ' הסביר יגאל כי "טראמפ לועג ובז לכל מי שחולק על דעתו וסבור שאין בלתו. אם היה יכול היה גם מעיף את ד"ר אנתוני פאוצ'י, האיש שאמריקה כולה מקשיבה לו כיום. התוצאה היא שהמתלבטים יורדים בהדרגה מהגדר ועוברים אל מתחם "האדישים", חלקם אף עוברים הישר לזרועותיו של ביידן. תחושת המיאוס הכללית פועלת ישירות נגד טראמפ. זחיחותו בטקסים בבית הלבן ובעצרות שבהן איש לא עטה מסכה הפכו לקארמה שקמה עליו. הגל השני של הקורונה תפס אותו לא מוכן".

ג'ו ביידן דונלד טראמפ הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 יגאל רביד רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד