י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בשל מגבלות הנגיף

הערב: שידור חי היישר מקבר רחל אמנו

בשל הגבלות משרד הבריאות ומשטרת ישראל לא תיערך השנה הילולת רחל אמנו כמידי שנה ומאות האלפים יישארו בבית. המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים פתח קו מיוחד למסירות שמות ללא עלות. הערב שידור חי מהציון 

הערב: שידור חי היישר מקבר רחל אמנו
קבר רחל אמנו צילום: המקומות הקדושים

הילולת רחל אמנו הנערכת מידי שנה בקבר רחל ביום פטירתה החל הערב י"א במר חשון לא תתקיים השנה במתכונתה הרגילה, עקב הגבלות משרד הבריאות והוראות משטרת ישראל בנידון.

עפ"י ההנחיות תיאסר כניסת מתפללים/ות לאתר וכן לא תופעל התחבורה הציבורית קווים 163, 238. בין התאריכים י'-י"ד חשון. 

המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים יפעיל לאורך כל יום ההילולא קו טלפון מיוחד למסירת שמות ללא כל עלות בטלפון 02-6451142. וכן באתר המרכז.  

כמו כן הלילה יקיים המרכז הארצי שידור מיוחד מאתר הקבר שידור שיועבר גם כאן באתר 'בחדרי חרדים'.  במהלכו ישאו דברים רבנים מענייני היום וההילולא. ניתן יהיה להאזין באמצעות קו טלפון: 02-313-7000. 

בהנהלת המרכז הארצי הובע צער על כך שהציבור הקדוש לא יוכל לפקוד כמידי שנה את קברה של "מאמא רחל". אולם בהתחשב בהוראות הבריאות המחמירות ובכך שעדין לא מתאפשרת תפילה בבתי הכנסיות והמדרשות חייב המרכז הארצי לפעול בכפוף להנחיות.

 "המטרה שלנו היא ברורה לנסות ולנהל חיי שיגרה עד כמה שניתן בצל הנגיף. אנחנו רוצים להמשיך את הרצף בן מאות השנים בהם המוני בית ישראל עלו לציונה של רחל אמנו והתפללו. השידור המיוחד לצד מוקד הטלפון למסירת שמות יחבר את המשתתפים אומנם בריחוק מקום אך בקירוב הלב לרחל אמנו" אמר הרב יוסף שוינגר מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים.

יחד עם זאת הקים המרכז שורה של קפסולות שיוכלו לקלוט את הציבור הרחב עם סיום ההילולא.

כמו כן סיים המנהל האזרחי בשיתוף המרכז את קרצוף ריבד וסלילת רחבת הקבר והחניות מחדש לטובת הציבור.

קבר רחל הילולא יוסף שוינגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד