י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לקראת יום טעון במליאה

הזנקת יעלון צוברת תאוצה; גנץ תוקף: "ביבי מסוכן לעתיד המדינה"

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ מלא בזעם על סירובו של ראש הממשלה להעביר כבר עכשיו את תקציב המדינה לשנת 2021. בשיחות עם מקורביו גנץ מחריף את הטון ומצהיר כי גם בחירות על הפרק. במקביל שתי הצעות חוק רגישות ונפיצות מגיעות היום לאולם מליאת הכנסת

הזנקת יעלון צוברת תאוצה; גנץ תוקף: "ביבי מסוכן לעתיד המדינה"
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: אוליבר פיטוסי/אבשלום ששוני, פלאש 90

הבוקר (רביעי) יוצא שותפו של נתניהו שר הביטחון בני גנץ במקפה עצומה נגד ראש הממשלה בעיתון ידיעות אחרונות "נתניהו מסכן את העתיד הכלכלי של ישראל. אם הוא לא יעביר תקציב זה יהיה פשע נגד המדינה ואזרחיה".

בני גנץ, שנשמע תמיד מתון וממלכתי, ניצב על סף החלטה דרמטית בשאלה האם לפרק את הממשלה, בגלל סירובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר את התקציב המיידי, והטונים מחריפים מיום ליום.

"כל כלכלני ישראל - מנגיד בנק ישראל, בכירי עולם הפיננסים, בכירי משרד האוצר לשעבר - כולם מאוחדים בדעתם שאין אפשרות אחרת מלבד העברת תקציב לשנת 2021", תקף גנץ, והוסיף "הליכוד לא יצליח להסביר לאזרחים מדוע לא דאג לעתידם אלא דאג לעצמו, במידה שהתקציב לשנה הבאה לא יקודם".

התבטאות זאת היא לא היחידה בקשר המתפורר בין ראש הממשלה לבין שותפו, והיא מצטרפת לאמירה של השר בני גנץ לפני שבועיים כאשר בריאיון בנושא הצוללות אמר גנץ כי הוא "בודק אפשרות להקמת ועדת בדיקה בנושא".

עוד מצטטים ב'ידיעות אחרונות' כי בשיחות ובהתייעצויות פנימיות שהוא מקיים לאחרונה עם מקורביו, מאשים גנץ את נתניהו והליכוד בכך שהמניעים שלהם פוליטיים "התנהלות ראש הממשלה בעניין תקציב המדינה מרסקת את כלכלת ישראל, אנשי מקצוע במשרד האוצר עצמו בעבר ובהווה אומרים שאפשר להספיק להעביר תקציב ולקדמו ברצינות. הסיבות שלו שלא לקדם את הנושא תמוהות ומטרידות. קשה להאמין שנתניהו לא מבין את הנזק שייגרם למדינה אם לא יועבר פה תקציב. זו תהיה שנה שלישית ללא תקציב, והכלכלה הישראלית תדמם שנים ותנסה להתאושש בגלל ההחלטה הזו. אם הם לא יתעשתו - הם ימכרו את הכלכלה בשביל פוליטיקה".

עוד צוטטו השיחות עם מקורביו בהן הפתיע גנץ כשאמר שאינו שולל אפשרות להקים ממשלה חלופית עם מפלגות מהאופוזיציה והקואליציה כדי להימנע מבחירות, גם אם זה יהיה במחיר הצבתו של משה (בוגי) יעלון כמועמד זמני לראשות הממשלה. "בוגי, בחירות, פירוק, הרכבה - הכל על הפרק, יש מהלכים שמתרחשים מתחת לפני השטח, ויש הזדמנויות גם בתוך הכנסת הזו. דבר אחד בטוח: אנחנו ככחול לבן יודעים כי המשך ממשלה ללא תקציב זה נזק גדול יותר לעם ישראל מאשר בחירות". צוטט גנץ.

אביגדור ליברמן יושב ראש ישראל ביתנו כבר הספיק להצהיר הבוקר כי הוא יסכים למועמדותו של יעלון.

במקביל מגיעות היום למליאת שתי הצעות חוק נפיצות: אחת הצעת חוק של ח"כ יוראי להב־הרצנו (יש עתיד) המבקשת לאפשר לרשום במסמכים אזרחיים הורה 1 והורה 2 במקום אב ואם, זה יהיה שוב נקודת מבחן על ההסכמות של המפלגות החרדיות מול חבריהם לספסל הקואליציה חברי כחול לבן.

כמו כן תוגש הצעתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ’ (ימינה) להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגוד עניינים של שופטים, נושא רגיש ונפיץ עם פוטנציאל ל'פיגוע פוליטי'.

יצויין כי בימינה הוחלט אתמול לאפשר חופש הצבעה בעניין הצעת החוק של להב־הרצנו. בכך ממשיכים בנט ושקד את הנסיון לשדר חילוניות מול סמוטריץ' השמרן יותר.

בני גנץ ביבי נתניהו בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד