ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
איפה ואיפה

בעוד בתי הכנסת נעולים: לשכת רואי החשבון תערוך מבחן לאלפי נבחנים

בזמן שבו חל איסור על פתיחת מוסדות לימוד ללא פנימייה, יש איסור מוחלט על תפילה בבתי הכנסת, ורבים מבתי העסק מחויבים להישאר סגורים. המוני חשבי שכר יתכנסו בבנייני האומה למבחן ובאישור הממשלה

בעוד בתי הכנסת נעולים: לשכת רואי החשבון תערוך מבחן לאלפי נבחנים
מבחן צילום: pixabay

במאמר מיוחד חשף הבוקר (שני) יעקב א. לוסטיגמן בעיתון 'המבשר' כי לשכת רואי החשבון בישראל, צפויה לערוך ביום שני הקרוב מבחן ללומדי לתואר חשבות שכר, המבקשים להיות מוכרים על ידי הלשכה כחשבי שכר באופן רשמי. כאשר במבחן צפויים להשתתף מאות ואולי אפילו אלפי נבחנים. בעוד שבתי הכנסת סגורים על פי הנחיות הממשלה.

לוסטיגמן מוסיף "המבחן אמור להימשך כארבע שעות, והוא ייערך בחללים סגורים שבכל אחד מהם יהיו מאות נבחנים. זאת, בזמן שחל איסור מוחלט על קיום מנייני תפילה בבית הכנסת, ואפילו מניינים מצומצמים שבהם ישתתפו עשרה אנשים בלבד".

"נדגיש, כי בכך לא עוברת לשכת רואי החשבון על איסור כלשהו, וחוק הקורונה מתיר לה מפורשות לבצע את המבחן, לאחר שבתקנות הממשלה הוחרגו מבחנים המבוצעים על ידי גופים המכשירים ומסמיכים בעלי מקצוע בישראל" הוא מציין.

עוד הוא מבהיר כי "התקנות אינן מגבילות בשום דרך וצורה את קיומן של הבחינות ואת מספר המשתתפים שייקחו בהן חלק, ודווקא לשכת רואי החשבון מיוזמתה ניסחה כללים וקבעה כי הנבחנים יחולקו לפי שולחנות ממוספרים מראש, יביאו עימם הצהרת בריאות חתומה, ייבדק חום גופם לפני כניסתם למתחם, כל נבחן יצטרך למלא טופס עם פרטים אודות השעה המדויקת בה נכנס, המיקום המדויק בו ישב ושעת היציאה המדויקת כדי להקל על החקירות האפידמיולוגיות שייערכו לאחר מכן אם חלילה יימצאו חולי קורונה בין הנבחנים".

המבחן ההמוני שאמור כאמור להתקיים בשבוע הקרוב, הוא אינו היחיד המתקיים בתקופה זו, והא ייערך בזמן שבו חל איסור על פתיחת מוסדות לימוד ללא פנימייה, יש איסור מוחלט על תפילה בבתי הכנסת כאמור, ורבים מבתי העסק מחויבים להישאר סגורים, "למרות שהסיכוי להדבקה המונית בהם נמוך לאין ערוך מהסיכון הקיים לכאורה במבחנים ההמוניים של לשכת רואי החשבון וגופים דומים אחרים" כותב לוסטיגמן בכאב.

קורונה בית כנסת רואי חשבון בנייני האומה המבשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד