ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
אחרי ההחלטה הצ'כית

שר החוץ אשכנזי: "אני קורא למדינות נוספות להכיר בחיזבאללה כארגון טרור"

החלטת הפרלמנט הצ'כי להוציא חיזבאללה מחוץ לחוק מהווה פריצת דרך למדינות נוספות |שר החוץ אשכנזי: "צעד נוסף במאמץ שמוביל משרד החוץ להרחבת הלחץ הבינלאומי על החיזבאללה. אני קורא לאיחוד האירופאי ולמדינות נוספות להכיר בחיזבאללה כארגון טרור" 

שר החוץ אשכנזי: "אני קורא למדינות נוספות להכיר בחיזבאללה כארגון טרור"
גבי אשכנזי בפתח משרד החוץ צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

החלטת הפרלמנט הצ׳כי המגדירה את ארגון חיזבאללה על כל זרועותיו כארגון טרור וקוראת לממשלת צ'כיה לפעול להרחבת ההכרזה על הארגון באיחוד האירופי, מעוררת הדים.

שר החוץ גבי אשכנזי הגיב להחלטה: "החלטת הפרלמנט הצ'כי אשר קובעת כי ארגון חיזבאללה על כל זרועותיו הינו ארגון טרור מצטרפת להחלטות שקיבלו בחודשים האחרונים פרלמנטים נוספים וממשלות באירופה ובאמריקה הלטינית. צ'כיה היא ידידת אמת של ישראל. אני מודה לחברי הפרלמנט על ההחלטה החשובה ומקווה שהחלטה זו תתורגם לצעדים נוספים".

הפרלמנט הצ'כי קבע בהחלטתו כי חיזבאללה הינו ארגון טרור אשר מערער את היציבות במזרח התיכון ומהווה איום על הדמוקרטיות באשר הן. הוא מצטרף לפרלמנטים באוסטריה, גרמניה ושווייץ שכבר קיבלו לאחרונה החלטות בנושא חיזבאללה.

החלטת הפרלמנט התקבלה ימים ספורים לאחר הודעת ממשלת אסטוניה על איסור כניסת פעילי חיזבאללה לשטחה והודעת ממשלת גואטמלה בדבר הכרזה על חיזבאללה כארגון טרור. משרד החוץ מוביל מאמץ בינסוכנותי להגברת הלחץ הבינלאומי על חיזבאללה, ובשנה וחצי האחרונות 12 מדינות הצטרפו לרשימת המדינות הרואות בארגון חיזבאללה על כל זרועותיו ארגון טרור.

כאמור, שר החוץ אשכנזי קרא למדינות נוספות ולאיחוד האירופי להצטרף ללחץ על חיזבאללה, להוציא את פעילותו אל מחוץ לחוק ולהכיר בארגון על כל זרועותיו כארגון טרור.

חיזבאללה צ'כיה גבי אשכנזי ארגון טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד