י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נגיף חינוכי

יו"ר ועדת החינוך: תקנות הקבינט חסרות היגיון

סוער הבוקר בוועדת החינוך התרבות והספורט: מזכ"לית הסתדרות המורים תקפה את יוזמת הרשויות המקומיות לפתוח גם כיתות א'-ב' ללימודים במשך חמישה ימים בשבוע, לאחר שהממשלה הודיעה שאין ביכולתה לממן זאת: "לא יכולים לשנות תנאי העסקה, אנחנו מקבלים הוראות רק ממשרד החינוך"

יו"ר ועדת החינוך: תקנות הקבינט חסרות היגיון
אדלשטיין בפתיחת שנת הלימודים בבית ספר באפרת צילום: Gershon Elinson/Flash90

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד תקפה הבוקר (רביעי) בדיון שנערך בוועדת החינוך התרבות והספורט את המתווה שגיבשו לעצמם חלק מהרשויות המקומיות לפתיחת כיתות א'-ד' למשך חמישה ימים בשבוע, לאחר שהממשלה הודיעה שאין ביכולתה לממן את הלימודים בכיתות א'-ב' במשך שבוע מלא בקפסולות.

וועדת החינוך של הכנסת קבלה החלטה שלא לאשר את מתווה משרדי הבריאות והחינוך המגביל 15 תלמידים בקפסולה ושמירה על מרחק של 100 מטרים בלמידה במרחבים פתוחים. בנוסף קראה הוועדה לקבינט הקורונה להעלות את מספר התלמידים בקפסולה בלמידה במרחבים ל-20, ובמקביל לצמצום הריחוק בין קבוצה לקבוצה ל-50 מטרים.

"עם כל הכבוד לרשויות המקומיות, המעסיק שלנו הוא המדינה ואנחנו מקבלים הוראות ממשרד החינוך בלבד", כך בן דויד הבוקר לחדשות ynet. עוד הוסיפה בן דויד, "לא ניתן לאנרכיה הזאת להתקיים לא נתנו בעבר, לא ניתן בהווה ולא ניתן בעתיד להפריט את מערכת החינוך על ידי העברת האחריות לרשויות המקומיות. החינוך ממלכתי וחייב להישאר בידי המדינה. הרשויות המקומיות הן לא המעסיק שלנו, ראשי הרשויות לא יכולים לשנות בצורה פראית את תנאי ההעסקה של המורים. אנחנו לא נמצאים תחת שלטון עותומני או המנדט הבריטי".

עוד הוסיפה המזכלי"ת ותקפה "מטרללים את המורים והמנהלים, אנחנו רוצים לחנך ולא להיות בייביסיטר. אין שום מצב שנסכים להעברת סמכויות לרשויות המקומיות. המדינה היא האחראית על החינוך ולא נאפשר למדינה להתנער מהאחריות שלה. לא נסכים שיהיו לנו עשרות מעסיקים".

יו"ר ועדת החינוך, ח״כ רם שפע, אמר בדיון כי "ועדת החינוך תבטל את התקנות חסרות ההיגיון של קבינט הקורונה. אני קורא לקבינט הקורונה לתקן אותן בהקדם. במהלך הדיון שנערך אתמול, בנושא הלמידה בשטח פתוח, כל גורמי המקצוע מסכימים איתי שיש לבטל את התקנות חסרות ההיגיון הללו. הנתונים שעליהם מסתמכים במשרד הבריאות נוגדים את חוזר מנכ"ל משרד החינוך בנוגע לגודל הכיתות. שינוי התקנות ל 19 תלמידים בנוסף למורה ולמרחק 50 מטר יאפשר להרבה יותר תלמידים ומורים מפגשים בטוחים בשטח פתוח, ויתאים לתקנות הכלליות שלפיהן מותר להתקהל בקבוצות של עד 20 אנשים".

"קביעת משרד הבריאות שבקפסולה יהיו 15 תלמידים מתבססת על הנחה מוטעית, שלפיה יש כיתות שבהן לומדים 45 תלמידים ולכן יש לשנות זאת. יו"ר ועדת החינוך קרא לקבינט הקורונה "להציג תקנות מעודכנות שאותן נוכל לאשר בוועדה", הוסיף רם שפע וסיכם "אף גורם מקצועי לא הצליח להסביר את הגבלת הקפסולות ל-15 תלמידים במרחק של 100 מטר בצורה שמניחה את הדעת, ולכן ועדת החינוך לא תאשר את התקנות האלו".

בתוך כך, נכון להבוקר על פי הדיווח בynet, ב 33 מבין 54 מועצות אזוריות הודיעו על חידוש הלימודים בכיתות א'-ד' למשך חמישה ימים בשבוע.

רם שפע ועדת החינוך קורונה הסתדרות המורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד