ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
עשרות עסקים נבזזו

פילדלפיה: לילה שני של מחאות אלימות על הריגת אפרו אמריקני

מהומות בפילדלפיה: אחרי ששוטרים מקומיים ירו למוות בגבר אפרו אמריקאי שהסתובב עם סכין, אלפים יצאו למחות ברחובות | במהרה ההפגנות הפכו לביזה המונית, ועסקים רבים נפרצו ונשדדו

פילדלפיה: לילה שני של מחאות אלימות על הריגת אפרו אמריקני
אילוסטרציה צילום: unsplash

לילה שני של הפגנות ביזה בפילדלפיה, לאחר שהמשטרה ירתה למוות בגבר שחור שאיים בסכין על שוטרים, כאלף בוזזים החלו לבזוז עסקים, כך נמסר מהמשטרה.

חנויות רבות נבזזו ולפחות רכב אחד הוצת, משטרת פילדלפיה הזהירה אנשים וביקשה מהם להימנע להגיע לאזור פורט ריצ'מונד, שם לפחות 1,000 בוזזים בזזו עסקים הכוללים חנויות יוקרה.

בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נראו אנשים יוצאים מרשת וולמארט עם בגדים, מוצרי אלקטרוניקה וסחורה נוספת. בחלק מהתיעודים נראו החנויות כשהן הפוכות לאחר שהבוזזים גנבו פריטים שונים מהמדפים ועזבו. באחד הסרטונים אף נראה אדם אחד כשהוא גורר חפץ ענקי שנראה כמכונת כביסה.

עד כה נעצרו עשרות בני אדם בפילדלפיה, ויותר מ-30 שוטרים נפצעו, המהומות פרצו בעקבות אירוע בו ירו שוטרים למוות בגבר שחור. לטענת השוטרים הם נאלצו לירות בו, לאחר שסירב להישמע להוראתם להניח סכין שהייתה בידו.

שמו של הגבר שנרצח הוא וולטר וואלאס בן ה-27, עדי ראייה טענו שהמשטרה ירתה לעברו הרבה כדורים ללא שום סיבה. אבא שלו אמר כי בנו נורה לפחות 10 פעמים. הוא אמר כי לבנו היו בעיות נפשיות וכי הוא היה תחת טיפול פסיכולוגי, "למה הם לא השתמשו בטייזר?", שאל האבא.

האירוע התרחש בשכונת קובס קריק, השוטרים הוזעקו למקום לאחר קריאות למשטרה על אדם המסתובב ברחוב עם סכין, השוטרים מצאו את וואלאס והורו לו כמה פעמים להפיל את הסכין על רצפה. וכאמור, כשהוא התקרב לעברם עם הסכין הם ירו בו.

שוטרים פילדלפיה הפגנות אפרו אמריקאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד