י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרסום ראשון

ענישה מחמירה? המשטרה הגישה כתבי אישום נגד מתפללים במניין

צעד אכיפה יוצא דופן: מספר לא מבוטל של שלושה עשר כתבי אישום הוגשו הבוקר בבית משפט השלום בירושלים כנגד מתפללים שהשתתפו במניין במהלך הסגר שהוטל במדינה בתקופת חג הפסח | המשטרה מאשימה את המתפללים כי הפרו את הסגר ויצאו מביתם שלא לצורך חיוני 

ענישה מחמירה? המשטרה הגישה כתבי אישום נגד מתפללים במניין
מתפללים בבית כנסת צילום: נתי שוחט, פלאש 90

פרסום ראשון: בזה אחר זה, הוגשו היום (רביעי) כתבי אישום נגד אזרחים, מרביתם תושבי הערים ירושלים ובית שמש, שמואשמים כי במהלך הסגר שהוטל ברחבי המדינה בתקופת חג הפסח, קיימו תפילה במניין בניגוד להנחיות. בכתבי האישום מופיעים אישומים של איסור תפילה עם אדם נוסף או יותר בהתאם לתקנות לשעת חירום שתוקנו בחוק הקורונה החדש. 

באחד מכתבי האישום שהגישה יחידת התביעות של משטרת ירושלים, צוין כי הנאשם, תושב רמות פולין בבירה, שהה ביום חמישי ח' בניסן בשעה 08:10 או בסמוך לכך מחוץ לבית הכנסת "אוהל יוסף'' ברחוב ועד ארבע הארצות 74. "באותן הנסיבות", נכתב בכתב האישום, "שהו במקום למעלה מ-10 אנשים אשר השתתפו יחד עם הנאשם בתפילה". 

תפילה באוויר הפתוח בצפת - צילום: דוד כהן//פלאש 90

"במעשיו האמורים, יצא הנאשם למרחב הציבורי שלא לאחת מהפעולות או המטרות המנויות בתקנה 2 לתקנות שעת חירום", נכתב. האישום המופיע בכתבי האישום הוא איסור תפילה עם אדם נוסף או יותר.

נגד שלושה מהמתפללים במניין זה בבית הכנסת "אוהלי יוסף" הוגשו כתבי אישום. אחרים נקנסו. יצוין, כי מדובר בצעד אכיפה יוצא דופן, שכן המשטרה לא נוהגת להגיש כתבי אישום נגד מפרי הנחיות ומסתפקת בקנס בלבד.

כך, הוגשו שלושה עשר כתבי האישום נגד המתפללים כאשר בכל אחד מהם מפורט בית הכנסת או המקום בו התפלל הנאשם. בחלק מכתבי האישום מודה המשטרה כי הנאשמים שהו מחוץ לבית הכנסת. באחד מכתבי האישום, ציינה המשטרה כי המניין המאולתר התקיים בגן ילדים שהוסב לבית כנסת.

בכתב אישום נוסף, מבין רבים שהוגשו הבוקר לבית המשפט, מציינת המשטרה הנאשם תושב בית שמש, התפלל תפילת ערבית בבית כנסת ברחוב שדרות לוי אשכול בעיר, יחד עם כ-15 מתפללים נוספים אשר מוכרים למשטרה. בסביבות השעה 20:00 בערב, פשטה המשטרה על בית הכנסת וקנסה חלק מהמתפללים. כנגד חלקם, הגישה היום המשטרה כתבי אישום.

 

 

תפילה מניין קורונה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד