י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הנתונים מתחילים להיחשף

במשרד הבריאות מודים: "תחלואה מוסתרת במגזר הערבי"

לאחר שדיווחנו אתמול על אחוזי תחלואה גבוהים במגזר הערבי כאשר תופעה זו מוסתרת ואינה מדווחת, כבר מודים היום במשרד הבריאות ומבהירים כי במשרד "מודאגים מהמצב" • עם זאת, לא דווח על צעדים שעומדים לנקוט בהם במטרה לבלום את ההתפשטות

במשרד הבריאות מודים: "תחלואה מוסתרת במגזר הערבי"
הפרויקטור גמזו במסיבת העיתונאים צילום: משרד הבריאות

התחלואה כבר לא מוסתרת: לאחר שדיווחנו אתמול כי במגזר הערבי מזוהה מגמה ברורה של עליה בתחלואה, אם כי מדובר ב'תחלואה מוסתרת' כאשר חולים רבים אינם נבדקים ומשכך אינם מדווחים, מודים היום במשרד הביאות כי הם מודעים למגמה ואף מודאגים ממנה. התופעה, נדגיש, מתבררתת לאור העליה במספר החולים הקשים, שאינה עולה בקנה אחד עם הירידה - לפחות הרשמית - במדד התחלואה הרגיל.

בימים האחרונים ניכרת עליה במספר החולים קשה מהמגזר הערבי, וכך גם עליה בתמותה. בעוד בציבור הכללי קיימת ירידה של כ45% בתמותה, דווקא במגזר הערבי ישנה עליה בתמותה שמגיעה לכ20%. כך גם במספר החולים הקשים, ישנה עליה בעוד שבכל המגזרים, היהודי והחרדי, ישנה ירידה ברורה.

בשבוע האחרון לא היו כל דיווחים על התחלואה במגזר הערבי, וכך גם לא נשמעו הצהרות מבכירי משרד הבריאות, שכזכור דאגו להתריע מעל כל במה קודם לכן - כאשר התחלואה התפשטה במגזר החרדי. עם זאת, היום כבר מתחילים להישמע זמירות אחרות. במשרד הבריאות אומרים היום כי הם עדים לרמת תחלואה גבוהה בחברה הערבית, וכי הם אף מודאגים מהמגמה.

מרכז הוועדה המייעצת למיגור הקורונה בחברה הערבית במשרד הבריאות, עו"ד מועאוויה כבהה, אף הודה שהסיבה לירידה לא היתה בשל מיעוט חולים, אלא כפי שחששו מראש - בשל מיעוט בדיקות. הוא אמר היום כי מיעוט הבדיקות הביא למצג שווא של מספר נמוך של חולים במגזר ולאי-גילוי חולים וכי התחלואה "התפשטה כאש בשדה קוצים".

במשרד הבריאות הביעו דאגה מהתפשטות המחלה, דווקא כאשר בכל רחבי הארץ הגל הנוכחי עומד בפני דעיכה. "די בכך שבישוב אחד תתפרץ התחלואה מחדש,  וכל מה שהרווחנו בסגר יהיה לחינם", אמר היום בכיר במשרד. "התחלואה תתפרץ מחדש, וכפי שנוכחנו עד היום - היא אינה מתוחמת בין גדרות הישוב אלא מתפשטת בלי להבחין בין ישובים ומגזרים".

 

ערבי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד