י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אין חסינות

מחקר אנגלי מצא: כמות הנוגדנים פוחתת עם הזמן

מחקר שנערך באנגליה מצא כי גם כאלו שנמצאו עם כמות גבוהה של נוגדנים, לא יצליחו לשמור על רמתם שפוחתת עם הזמן. המשמעות: גם חולים שהחלימו עשויים לחלות שוב

מחקר אנגלי מצא: כמות הנוגדנים פוחתת עם הזמן
תחנת הרכב הקלה בירושלים צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אין חסינות ואפשר לחלות מחדש: מחקר שנערך באנגליה בידי ה'אימפיריאל קולג' מצא כי גם אלו שנמצא כי יש בדמם כמות גבוהה של נוגדנים אינם חסינים בפני הנגיף וכי כמות הנוגדנים הולכת ויורדת עם הזמן. המשמעות היא שגם חולים שהחלימו אינם חסינים וכי הם עשויים להידבק שוב. 

הנתונים מתבססים על  בדיקות דם עצמיות שנערכו בקרב 325,104 מתושבי אנגליה במסגרת פרויקט מחקר העוסק בהערכה בזמן-אמת של הדבקה והעברת הנגיף בקהילה. הבדיקות נעשו בערכה ביתית, והמשתתפים דיווחו  על הממצאים שקיבלו בבדיקות עצמיות אלו. התברר שלאורך התקופה היתה ירידה של 26.4% בחשיפת המשתתפים לנגיף, מ-6% שהציגו תגובה חיסונית חיובית לנגיף היתה לאורך התקופה ירידה עד ל-4.4%.

הסקר התנהל בשלושה סבבים. בתחילתו, ב-20 ביוני, אצל 6% נמצאו נוגדנים לנגיף, ב-13 ביולי חלה ירידה ברמות הנוגדנים ל-4.8% ובספטמבר ל-4.4%. כך שהמסקנה המתבקשת כי עם הזמן ישנה ירידה ברמות הנוגדנים ולכן גדל הסיכון להידבקות חוזרת.

למעשה, לא מדבור בחידוש שכן בעולם הרפואי ידוע שכמות הנוגדנים הולכת ופוחתת, אם כי גם לאחר שהכמות מתמעטת עדיין כמות הנוגדנים הקיימת מצליחה למנוע הידבקות חוזרת. יחד עם זאת, העובדה שבעולם מוכרים כבר כמה מקרים של הידבקות חוזרת, מוסיפה להטריד את הרופאים.

פרט מעניין שעולה מהמחקר נודע לעובדי הבריאות. אצלם, כך התברר, כמות הנוגדנים הגם שירדה, אך היא נותרה גבוהה יחסית לאורך כל התקופה. ההנחה היא שאלו שנחשפים לחולים (למרות שהחשיפה נעשית תחת אמצעי מגן) מפתחים כל העת נוגדנים חדשים, וכך הם מצליחים לשמור על רמה גבוהה של נוגדנים. 

קורונה אנגליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד