י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מבצע 'מגן בית'

גמזו מאשר רשמית: תחלואה גבוהה במגזר הערבי

לאחר התעלמות מוזרה שנמשכה מספר ימים, נראה שמערכת הבריאות הבינו שחייבים לפעול מול המשך התחלואה במגזר הערבי. גמזו: מכריזים על מבצע 'מגן בית' במגזר הערבי

גמזו מאשר רשמית: תחלואה גבוהה במגזר הערבי
הפרויקטור גמזו צילום: David Cohen/FLASH90

הגיע העת לפעול: לאחר שבמשך מספר ימים לא נשמע קולן של הרשויות בנוגע להתגברות התחלואה במגזר הערבי - תופעה עליה אנו מתריעים ב'בחדרי חרדים' - קובע היום רשמית הפרופ' רוני גמזו כי במגזר הערבי קיימת תחלואה מוסתרת, שככל הנראה כבר אינה מוסתרת. הוא חשף כי במערכת הבריאות עומדים לצאת במבצע מיוחד, 'מגן בית' שמו, שיתמקד במגזר הערבי ויפעל להורדת התחלואה.

את הדברים אמר הפרופ' רוני גמזו, העומד בימים אלו לסיים את תפקידו כממונה הקורונה, במסגרת התדרוך היומי בו הצביע על נתוני התחלואה. לדבריו, בעוד מקדם ההדבקה באוכלוסייה הכללית עומד על מעט פחות מ0.8, הרי שבקרב האוכלוסייה הערבית המספרים קרובים למקדם של 1, כשנתונים אלו מתייחסים לנתונים הגלויים לאור הבדיקות שנעשות. אם כי ההנחה היא שמרבית החולים אינם נדבקים, כך שככל הנראה קיימת תחלואה מוסתרת שבאה לידי ביטוי בעליה הגבוהה במספר החולים קשה.

גמזו אמר כי בקרב המגזר הערבי יש ככל הנראה תחלואה סמויה, בהיקפים שקשה לאמוד אותם. הוא טען שישנם שתי תופעות המהוות אתגר למערכות הבריאות: "מיעוט אוכלוסייה שמגיע להיבדק בפועל, ואי ציות להנחיות בחלק מהמקומות". בנוסף, הצביע על ההתקהלויות הגדולות, ובעיקר החתונות, שהפכו למוקדי הפצת המחלה.

לאור העלייה בתחלואה, שבאה על רקע הירידה הדרמטית בתחלואה במגזרים היהודיים, מבקש משרד הבריאות לנקוט בצעדים מידיים כשבין היתר הוחלט על החלת אזור מוגבל על מג'דל שמס.

בנוסף, הוכרז על מבצע "מגן הבית" במגזר הערבי שמטרתו להוריד את רמת התחלואה  במגזר. מדובר במבצע ממוקד שיחל ביום א' הקרוב והוא יתבסס על אכיפה מאסיבית של משטרת ישראל בכל מקרה של הפרה, לצד הגברת כמות הבדיקות, איתור מגעים והקפדה על בידודים.

רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד