י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חילופי גברי במאבק בקורונה

הפרויקטור היוצא גמזו אישר: תקופת הבידוד תקוצר לעשרה ימים

לקראת סיום תפקידו כפרויקטור לאומי והחלפתו בפרויקטור החדש, פרופ' נחמן אש, כינס היום פרופ' גמזו מסיבת עיתונאים בה דיבר על חילופי התפקידים. גמזו הודיע כי תקופת הבידוד תקוצר ל-10 ימים • "אי אפשר לעמוד במקום – חייבים להיות דינמיים, להגיב מהר, לעקוף את הנגיף"

הפרויקטור היוצא גמזו אישר: תקופת הבידוד תקוצר לעשרה ימים
רוני גמזו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרוייקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו מסר היום (רביעי) הצהרה לציבור על רקע ההקלות הצפויות בהגבלות וכניסתו הקרובה של מחליפו פרופ' נחמן אש.

"היום התחיל נחמן אש את תהליך החפיפה שלו, ואני מאד שמח על המינוי הזה" אמר. "צריך להבין את כל נושא הקורונה, אי אפשר לנהל את זה רק עם אנשי המקצוע של משרד הבריאות. כל מה שמנוהל כאן מחייב פרויקטור שזה תפקידו היחיד, כפי שאני עשיתי בחודשים האחרונים. הרבה מהתהליכים כאן הם עליו, ואעשה הכול להעביר את המשימות, האחריות, והתהליכים לפרופ' אש. נעבוד יחד במשך כשבועיים".

לדבריו, "הסיטואציה מורכבת מאד. ניהול משבר הקורונה מחייבת הסתכלות על הרבה תהליכים ולקבל החלטות יומיומיות על כל דבר. צריך ליזום הרבה הליכים, אי אפשר לעמוד במקום – חייבים להיות דינמיים, להגיב מהר, לעקוף את הנגיף ולעבוד בשטח".

הוא התייחס ליציאה מהסגר ואמר כי "אנחנו כרגע בממוצע שבועי של מתחת ל-800 חולים ביום – וזה היעד שהצבנו לסבב ההקלות השני, אז יש אור ירוק להחלטות הקבינט. אבל את אירוע הקורונה לא צריך לנהל בממוצע, אלא להסתכל על טרנדים ומגמות של מקומות גיאוגרפיים ומגזרים. אנחנו עוקבים אחרי הכל, וכרגע הדגש הוא על המגזר הערבי – אנחנו רואים תנודה מדאיגה שמה, עם ירידה בכמות הבדיקות לצד עלייה בתחלואה. כלומר, מי שמגיע להיבדק זה רק החולים הקשים, אבל יש עוד מאומתים שלא באים להיבדק ומפיצים את המחלה".
הוא ציין כי "המכניזם שבנינו, המחבר בין בדיקות לחיוביים ברמזור, מאפשר לנו לזוז מהר ולעצור את ההתפשטות. המצב מחייב אותנו להפעיל מבצע בחברה הערבית, שיצא לדרך בסוף השבוע הקרוב. אנא, בוא נגן על הבית, נתמקד בחברה הערבית בשבוע הקרוב אך לא רק – תהיה יותר אכיפה בכל הארץ. נדאג להוסיף משאבים לראשי הרשויות, ונדאג לעזור להם. השבוע הקרוב הוא קריטי, ואנחנו חייבים להצליח".

הוא הוסיף כי אכן הם החליטו לקבל את ההמלצות ולקצר את תקופת הבידוד ל-10 ימים בלבד, אך הזהיר את הציבור להמשיך ולשמור על הכללים. "מה שקורה כיום באירופה, אנחנו חווינו כבר לפני חודש וחצי. עכשיו רואים שמדינות אירופה מתחילות להיסגר בצורה הדרגתית, בתבנית דומה למה שקרה כאן לפני חודש" הסביר. "אנחנו צריכים להמשיך לשמור, כי צריך לזכור שהמנגנון עדיין איתנו. הכמות האמיתית היא לא 800 מאומתים ביום – אלא כמה אלפים. עדיין יש תחלואה חבוייה בישראל, ואנחנו חייבים למצוא אותה כמה שיותר מהר כדי לקטוע אותה".

קורונה רוני גמזו נחמן אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד