י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תתחילו להתרגל

תחזית פסימית: הקורונה תעלם רק בשנת 2025

העתידן פרופ' דוד פסיג צופה שהקורונה תישאר איתנו עוד כמה שנים טובות ומזהיר מ'עיגולי פינות' בדרך לפיתוח החיסון. "צפויים לנו חמישה עד שישה גלי התפרצויות ותפקיד הממשלה יהיה לפרוס את המרחק בין גל לגל"

תחזית פסימית: הקורונה תעלם רק בשנת 2025
שגרת קורונה בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

את השורות הבאות לא תאהבו לקרוא, אבל חשוב לשמוע, גם אם אין חובה להסכים עם התחזית הקודרת. "צפויים לנו חמישה עד שישה גלי התפרצויות ותפקיד הממשלה יהיה לפרוס את המרחק בין גל לגל כדי לייצב את המשק ולרענן את ההמונים", קובע העתידן פרופ' דוד פסיג, מומחה לחיזוי תהליכים ומי ששימש בעבר ביועץ לנציב הדורות הבאים בכנסת.

"אחוזי ההדבקה יעלו וירדו עד לקיץ 2022, ורק בשנת 2025 תהיה דעיכה משמעותית של הנגיף", הוסיף המומחה המכהן כראש המגמה לטכנולוגיות תקשורת וראש המכון לאינטגרציה, ביה"ס לחינוך, באוניברסיטת בר-אילן, שדיבר בארוע של 'גלובס'.

את התחזיות השונות וההערכות המשתנות פטר האיש כלאחר יד וקבע כי "יש עודף מומחים העוסק בתחום כרגע מול הציבור ומשום כך, בגלל עודף הדמוקרטיזציה שמאפיינות את הקהילה הנוכחית כל אדם כבר מציג את עצמו כמומחה ויוצר בלבול יותר גדול". את התחזית הקודרת ניפק פסיג לאחר שבחן מה ניתן ללמוד מהעבר ומה התסריטים הסבירים להמשך, בשקלול משתנים ביולוגיים, כלכליים, פסיכולוגיים וגיאו-פוליטיים.

"מדובר במגה משבר", חידד המומחה למי טרם הפנים, "ולכן חשוב להבין שאנו נמצאים במלחמה גלובלית שלמיטב ידעתי לא הייתה מגפה בסדר גודל כזה שתוך מספר חודשים התפשטה על כל הגלובוס".

גם בקשר לחיסון יש לו תחזית, וגם היא כקודמתה לא ממש אופטימית. "לרוב לוקח בין 5 ל-10 שנים לפיתוח חיסון בטוח... זירוז תהליכים יוצר עיגול פינות והמדע יהיה לא מדויק ותופעות הלוואי יהיו שונות ממה שאומרים לנו כעת", אמר וסיכם: "העשור הקרוב הוא העשור האבוד של המאה ה-21, שבו סכנות רבות יתעצמו - כולל עימותים אלימים בין מדינות באזור שלנו ובין מעצמות".

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד