ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פיקוד העורף יסייע

לקראת עונת השפעת: הקשישים יחוסנו בבית

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי סוכם עם פיקוד העורף שיסייע במתן חיסוני שפעת לאנשים באוכלוסיות סיכון. הם יקבלו את החיסון בבתים ולא יגיעו למרפאות, בעיקר באזורי הפריפריה המרוחקת

לקראת עונת השפעת: הקשישים יחוסנו בבית
מחלקת קורונה באיכילוב צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

כל שנה הם מתחסנים לשפעת מבעוד מועד, אך השנה הם מעדיפים לשהות בבית ולא להגיע לקופת החולים, שם אולי יפגשו בטעות חולה קורונה שקפץ להיבדק ושכח לעטות את המסכה כראוי. שר הבריאות הודיע כי סיכם עם פיקוד העורף על סיוע לחיסון אוכלוסיות בסיכון, כאשר אנשי הרפואה יגיעו לביתם ויציעו להם להתחסן במקום הכי בטוח, בבית.

הודעת אדלשטיין מגיעה על רקע ידיעות מטרידות שמתפרסמות, על ירידה דרסטית במספר הפונים להתחסן מפני שפעת. המלצת הרופאים היא למהר ולהתחסן מבעוד מועד עוד לפני שהחורף מגיע, המלצה התקפה עבור קשישים, ילדים ופעוטות ואנשים הסובלים ממחלות רקע המעמידות אותם בקבוצת סיכון לפתח שפעת חריפה שתגרור החמרה במצבם הרפואי.

דווקא בתקופה הנוכחית על רקע משבר הקורונה ההמלצה היא לא להשתהות אלא למהר ולהתחסן, שכן מי שיחלה בשפעת יתקשה להבחין בין תופעות הלוואי של מחלת החורף המוכרת לבין תופעות לוואי שאולי מרמזות על קורונה. החשש הוא מפני הצפת בתי החולים באנשים שיגיעו עם תסמינים ובכאלו שיחלו בקורונה ובשפעת גם יחד.

לאחרונה פורסם כי פיקוד העורף החל להיערך לגל השלישי של הקורונה. בימים אלו אנו שומעים על ירידה חדה במספר החולים והנדבקים החדשים, אולם נזכיר כי כך בדיוק היה בתום הגל הראשון כשהסגרים הארוכים נתנו את אותותיהם, אך פתיחת המשק ומערכת החינוך כמו גם התרופפות המשמעת הציבורית וההקפדה על הנחיות הבריאות הביאו את הגל השני, כך שגל שלישי יתכן בהחלט, ולא בעוד זמן רב.

 

 

שפעת קורונה חיסון נגד שפעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד