י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

טרנדים בעיצוב מטבחים כפריים

היכרות עם טרנדים שונים מאפשרת לבעלי בתים לעצב את המטבח שלהם בסגנון כפרי, נעים, משפחתי ואקסקלוסיבי. במאמר הבא נציג את המגמות הבולטות של הענף ונסביר כיצד מצטרפים אליהן

טרנדים בעיצוב מטבחים כפריים
מטבח צילום: פיקסביי

סגנון עיצוב של מטבח כפרי נשען על שימוש בעץ כחומר גלם טבעי. מלבד חומרי הגלם שבהם משתמשים על מנת לבנות את הארונות או המדפים של המטבח, בסגנון עיצוב כפרי נותנים עדיפות לגוונים כמו חום כהה או בהיר, שמנת, בז' ולפעמים גם לבן.

מה מאפיין את סגנון העיצוב הכפרי?

היות ומדובר באחד מסגנונות העיצוב הפופולאריים והמומלצים ביותר עבור המטבח, הוא משולב כיום במגוון רחב של בתים פרטיים ומאומץ גם במסעדות ובתי מלון. בנוסף, בסגנון עיצוב של מטבח כפרי שמים דגש על הטקסטורות הקיימות ועל השיש – או כל משטח עבודה אחר – כאלמנט המרכזי של החדר.

עם זאת, כמו כל סגנון עיצוב, גם מטבח כפרי מושפע מטרנדים שונים. אז רגע לפני שמתחייבים לסגנון עיצוב מסוים, הנה כמה מגמות שכדאי להכיר.

הכול מתחיל באביזרים המשלימים

הטרנד הכי בולט של השנים האחרונות הוא לשלב אביזרים משלימים בתוך הסגנון הקלאסי של עיצוב מטבח כפרי. המטרה היא להשלים את המראה האלגנטי ולגרום למטבח להיראות אותנטי יותר, תוך מענה על צרכים פונקציונאליים של בני המשפחה, כמו לדוגמה עם מכונת פסטה, כיריים בעלי כפתורי הפעלה גדולים ומכשירי חשמל בצבעים טבעיים כמו שמנת, חום או ברונזה.

אפשרות אחרת היא להישאר עם האביזרים המשלימים, אבל לשים את הדגש על צבעים רכים וצבעי פסטל. בטרנד הזה גם בוחרים לשלב במטבח הכפרי ברזים מאסיביים בעלי מראה מיושן, שמעניקים ערך מוסף למטבח ולחלל הפנים.

לא לשכוח את השיש!

עוד דרך לאמץ טרנדים בעיצוב מטבחים כפריים היא להחליף את משטח העבודה בשיש עשוי חומר טבעי, או לכל הפחות בשיש שהמראה שלו מדמה חומר טבעי.

כאן, ההמלצה היא לבחור אבן טבעית ולהתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי צבעים שלא ישתלטו על חלל הפנים אלא ישלימו אותו. בטווח הארוך, היתרון של השקעה במשטח העבודה והשיש יבוא לידי ביטוי בתחזוקה נוחה שלא דורשת מאמץ גם במהלך ניקיון מאסיבי.

חיבור בין הטבע והנפש

המאפיין המשותף לכל הטרנדים השונים בעיצוב מטבחים כפריים הוא לנסות לחבר בין הטבע והנפש. את ההיבט של הטבע במשוואה משיגים באמצעות חומרי הגלם, בעוד על הנפש אחראיים הצבעים והגוונים שבהם בוחרים להשתמש.

כמו כן, כדאי לשמור על טווח גמישות מסוים כדי לאפשר עיצוב מחדש של המטבח כל כמה שנים. כך חוסכים בהוצאות על שיפוץ מסורבל, אבל עדיין שומרים על המטבח כמקום שנעים יותר להיות בו. בנוסף, מומלץ להתייעץ עם בעלי מקצוע ולהישאר חשופים לעוד טרנדים שמגיעים אלינו מכל רחבי העולם ומהקטלוגים של חברות העיצוב והריהוט המובילות.

מטבח כפרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד