כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ב-4 חודשי פעילות

כ-80 מיליון ₪ תוספת לקליטה; 40 תקנים נוספים לרופאים-עולים

כ-80 מיליון ₪ תוספת לתקציבי קליטה, 40 תקנים נוספים לרופאים-עולים: אלו חלק מהישגי ועדת העלייה והקליטה ב-4 חודשי פעילות, לציון יום הוקרה לעולים • יו"ר הוועדה דוד ביטן: מדינת ישראל הוקמה כדי להיות בית לעם היהודי בגולה 

כ-80 מיליון ₪ תוספת לקליטה; 40 תקנים נוספים לרופאים-עולים
מטוסי אל על חונים בשדה התעופה צילום: משה שי, פלאש 90

ועדת העלייה והקליטה, ציינה בחגיגיות ובשורת ישיבות את "יום העלייה". יום זה מעלה על נס את העלייה לארץ ישראל ומכיר בחשיבותה.

ח"כ דוד ביטן יו"ר וועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, העוסקת כל השנה בפתרון בעיות העולים, ובהקלת השתלבותם בחברה הישראלית, אמר כי "מדינת ישראל הוקמה כדי להיות בית לעם היהודי בגולה. העולים אינם רק תורמים כה-רבות למדינה - הם עצם תכלית קיומה ומטרתה. הציונות, מראשיתה, הציגה לעצמה שני יעדים: הצלת היהודים בגולה ממצוקה, ובניית מרכז טריטוריאלי לעם היהודי בארצו העתיקה. שתי המשימות האלו משתלבות. הצלת העם תבוא לידי ביטוי על ידי עלייה ובנין הארץ".

ביטן הדגיש כי בשנת 2020, שנת הקורונה, עלו עד כה כ-15,000 עולים חדשים, והצהיר כי "הוועדה בראשותי דאגה בכל ישיבותיה לוודא שהעלייה בתקופת הקורונה לא תפסק ושערי המדינה יהיו פתוחים לכל עולה שמעוניין להגיע ולחיות בישראל.

ביטן הוסיף ומנה את פעולות הוועדה שבראשותו, כתוספת 80 מיליון ₪ לתקציב משרד הקליטה. בסכום זה נוספו הכשרות מקצועיות לעולים, ניתן המשך ללימודי אולפן למעוניינים בכך והמשך הזכאות לסל קליטה. כן הוקם שולחן-עגול בשיתוף משרדי הממשלה והרשתות החברתיות למיגור האנטישמיות ברשת. המאבק באנטישמיות נשא פרי ורשתות פייסבוק וטיקטוק אימצו מדיניות נגד אנטישמיות, מדיניות בנוגע לתוכן שנאה ברשת, והחליטו על הסרת תכנים בעלי אופי אנטישמי.

הוועדה עוקבת אחר הייצוג ההולם לבני העדה האתיופית במקומות עבודה, כפי שמחייב החוק. בכל הדיונים התברר כי ברוב המקומות, ההעסקה היא העסקה כמותית בעיקר, ולא העסקה איכותית. הוועדה דאגה לשיפור תנאי שירותן של בנות-שירות-לאומי-בודדות. בשיתוף עם שר האוצר דאג ביטן לתוספת תקציב משמעותית בסך 2.5 מיליון ₪, לטובת תנאי דיור ורווחה טובים יותר עבורן, ופועל להשוות בין תנאי השירות והשחרור של בנות השירות הלאומי הבודדות לאלו של החיילים-הבודדים.

במסגרת דיוני הוועדה דאגה הועדה לתוספת תקנים להתמחות רופאים עולים. בשיתוף עם משרד הבריאות, נוספו עוד 40 תקנים מעבר ל-70 הקיימים עבור מתמחים-רופאים-עולים. הועדה אף דאגה להעברת 13 מיליוני ₪ לפעילות מלווי-העולים ברשויות המקומיות, הבטיח להמשיך ולפעול להשלמת העלאתם של הממתינים במחנות באתיופיה וליישם את החלטת הממשלה בעניין. הועדה פעלה להבטחת המשך תמיכת משרד הקליטה באמנים-עולים.

דוד ביתן פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד