כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
טענה לדיווח כוזב

חשיפה: חשש בכוללים; עשרות אברכים נקנסו על ידי משרד החינוך

שנתיים וחצי אחרי סערת החוקרים הפרטיים, 'בחדרי' חושף כי בימים האחרונים גילו עשרות אברכי כולל כי נקנסו על ידי משרד החינוך בטענה לדיווח כוזב. במשרד הצליבו כ-300 מהם הרשומים כאברכים ובמקביל משמשים כמחנכים. מנהלי המוסדות הציגו הסבר מפורט אך לא ספרו אותם

חשיפה: חשש בכוללים; עשרות אברכים נקנסו על ידי משרד החינוך
אברכים שוקדים על תלמודם צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

אחרי סערת החוקרים הפרטיים, במשרד החינוך עוברים לשלב הבא וקונסים אברכים בטענה של דיווח כוזב, מוסדות דיווחו כי בימים האחרונים מי שעומד בראש האגף הבכיר תורני שאמון על תקציבי הישיבות, עמוס צייאדה, קונס עשרות אברכים בחשד לדיווח כוזב שעלולים לשלם במחיר אי תמיכה באברכים ובמוסדות. כך נודע ל'בחרדי חרדים'.

מדובר בפעילות שנקט עמוס צייאדה עוד לפני כשנתיים, אז חשף 'בחדרי חרדים' כי צייאדה קיבל את אישור פרקליט המדינה דאז שי ניצן להפעיל חוקרים פרטיים כנגד אברכים, כדי לבדוק האם הם אכן שוהים בכולל או שמא הם עובדים בעבודה נוספת.

הסאגה התעוררה שוב לפני כשנה, אז שלח צייאדה מכתב ל-52 מוסדות בטענה כי כ-300 אברכים רשומים בכולל ובהצלבה של משרד החינוך הם משמשים גם כמורה.

ראש האגף עמוס צייאדה דרש מהם תשובות, איך האברכים גם קיבלו מלגה כאברך וגם שימשו כמחנך. לטענת גורמים בהנהלת הכוללים, הם סיפקו למשרד החינוך תשובות על כל השמות, כאלה שהיו רשומים כמחנכים ולמדו במסגרת הכוללים, כאלה שעבדו בשעות אחרות וכו', אולם כל אלה לא סיפקו את משרד החינוך, ובימים האחרונים הופתעו מנהלי מוסדות רבים לגלות כי נקנסו על דיווח כוזב, כאשר ל׳בחדרי חרדים׳ נודע כי המלגות לאברכים הופחתו, כך שמוסדות מסוימים קיבלו הפחתה של 30,000 שקל לתלמיד.

מנהלי הכוללים טוענים כי באורח פלא האברכים כולם היו בכל הביקורות, מה שמעיד כי הם אכן היו אברכים ומגיע להם לקבל את המלגה המלאה ומנהלי המוסדות מפרשים את הפעולה - כביכול משרד החינוך מנסה להטיל אימה על אברכי הכוללים.

"תמוה, שאברכים שנקלעו למצב כלכלי קשה בשל הקורונה יצאו להשלמת הכנסה וכעת נקנסים בקנס קשה לכיס של כל אחד וכל שכן אברך שמתקשה בשגרה לפרנס משפחה", אומר ל'בחדרי חרדים' בכיר בהנהלת המוסדות.

החשש העיקרי הוא כי מוסדות יוגדרו כמי שרשמו דיווחי כזב, אזי הם אמורים להיקנס באי העברת תמיכות במשך כשלוש שנים, מה שעלול לגרור עשרות מוסדות למצב קריסה טוטאלית בפרט במצב הכלכלי הקשה תוך התמודדות עם נגיף הקורונה.

'בחדרי חרדים' פנה גם הפעם למשרד החינוך לקבל את התייחסותם לפרסום, אך במשרד העדיפו כמו בפעמים הקודמות להתעלם, מה שמעלה חשד להתעלמות בוטה של המשרד מהתקשורת החרדית.

עמוס צייאדה משרד החינוך אברכי כולל קנסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד