כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לאור ירידה דרסטית במס' הטובלים

הכירו: המכשיר שמביא פתרון לתחלואה במקוואות

לאור ירידה דרסטית במספר הטובלים בעיר פתח תקווה: בהנחיית ראש העיר רמי גרינברג נמצא פתרון לבעיית התחלואה בקורונה במקוואות הטהרה

הכירו: המכשיר שמביא פתרון לתחלואה במקוואות
מערכת הטיהור החדשנית של המקוואות צילום: באדיבות המצלם

עיריית פתח תקווה בשיתוף המועצה הדתית החלה ברכישה והתקנה של מערכת טיהור חדשנית של מקוואות, כדי לתת מענה למניעה של הידבקות בנגיף הקורונה בטבילה במקווה.

מנתונים שהגיעו לידי המועצה הדתית על פעילות המקוואות בחודשים האחרונים מאז פרוץ משבר הקורונה, נחשפה תופעה חמורה של ירידה דרסטית ומתמשכת במספר הטובלים במקוואות הטהרה. מבדיקת הדברים עלה כי קיים חשש של ממש בקרב ציבור הטובלים - מהידבקות בנגיף הקורונה במהלך הטבילה במימי המקווה.

הנתונים הוצגו בפני ראש העיר רמי גרינברג בישיבת התייעצות מיוחדת שיזמו ראשי המועצה הדתית עופר אברהם ופלטיאל אייזנטל. בישיבה אמר ראש העיר כי אם אכן ישנה מגמה כזו היא גובלת באיסורים חמורים ובנזק לציבור הטובלים שזקוק לפתרון משמעותי, ולכן על העירייה והמועצה הדתית לפתור את הנושא במהירות וביעילות, ולפעול לשם כך גם בדרכים מגוונות ויצירתיות.

לאחר פעילות נמרצת של לשכת ראש העיר והמועצה הדתית, נמצא הפתרון המושלם: מקווה-טק. מערכת חדשנית שפותחה לאחרונה על מנת להבטיח ניקיון יסודי וטיהור של מי המקווה מחיידקים נגיפים ובקטריות, ומבדיקה שנעשתה על ידי החברה, ושקיבלה על כך גם את אישור משרד הבריאות, המערכת מסלקת מהמים ביסודיות גם את נגיף הקורונה.

מהפן ההלכתי, המערכת החדשנית זוכה לתמיכה רחבה של גדולי פוסקי ההלכה, ביניהם הגאון רבי עזריאל אויערבך, הגאון רבי שריאל רוזנברג, הראש"ל הגר"י יוסף, הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו, הגאון רבי אשר וייס, הגאון רבי משה ברנדסדורפר ועוד. על כן הוחלט לרכוש את המערכות עבור עשרות בורות המקווה שבשטחה המוניציפאלי של העיר פתח תקווה.

עלות כל מערכת טיהור עומד על עשרות אלפי שקלים, ובימים האחרונים כבר החלה רכישתם והתקנתם במקוואות שברחבי העיר, כשהשאיפה היא להשלים את הפרויקט החשוב תוך שבועות ספורים.

בעירייה מסרו כי לטובת הטובלים להלן הרשימה במקוואות שבהם כבר הותקנו מערכות הטיהור - מקווה העצמאות ( שכונת כפר גנים), ומקווה שבט גד (שכונת עמישב). בימים הקרובים תותקן המערכת במקווה השופטים (בשכונת שערייה). ציבור הטובלים יוכל לעקוב אחר התקדמות התקנות המערכות במקוואות נוספים באתר מקווה נט - פתח תקווה.

ראש העיר רמי גרינברג מסר: מקוואות הטהרה הן צורך חיוני מובהק עבור כל המגזרים בעם ישראל. מיד כשהוצגו בפניי הנתונים הנחתי את כלל הגורמים למצוא פתרון ראוי ורציני לחשש מפני הידבקות בקורונה כתוצאה מטבילה במקווה. כשעלתה האפשרות להתקנת מערכות הטיהור של מקווה-טק, מלבד המלצות הגורמים הבריאותיים וכשרות המערכות שנוכחתי בגיבוי ההלכתי שהעניקו לכך פוסקי ההלכה החשובים, ישבתי בעצמי לקרוא ולחקור אחר יעילות המערכת, ונוכחתי לראות כי לדעת המומחים אכן מדובר בפתרון אמתי לבעיה שנוצרה עם פרוץ משבר הקורונה, על כן הנחיתי על רכישה והתקנה מהירה של המערכות במקוואות הרלוונטיים בעיר.

פתח תקווה רמי גרינברג מקוואות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד