ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
אושפזת? חוסנת!

המבוגרים שומרים על חיסוניות גבוהה יותר

רמה גבוהה יחסית של נוגדנים נמצאה בדמם של מבוגרים, בעיקר אלו שאושפזו לפני שהחלימו מקורונה

המבוגרים שומרים על חיסוניות גבוהה יותר
אילוסטרציה צילום: unsplash

תעלומת הקורונה ממשיכה להפתיע ולהנפיק ממצאים מוזרים ללא הפסקה. ממצאי מחקר שהתפרסם, במסגרתו נבחנה רמת הנוגדנים בדמם של מחלימי הקורונה, מעלים את התופעה הבאה: בדמם של גברים מבוגרים שחוו תסמינים קשים ואושפזו נמצאה רמה גבוהה יחסית של נוגדנים ביחס לגברים צעירים, או אף למבוגרים שחלו והחלימו אך לא חוו תסמינים קשים.

למעשה לאחרונה פורסמה הערכה כי ככל שמחלה היתה קשה יותר, כך הנוגדנים שאחר ההחלמה גבוהים יותר, אלא שהמחקר הנוכחי מאשש את ההערכה וגם מוסיף נתונים נוספים, לפיהם גברים מבוגרים נוטים לפתח רמה גבוהה של נוגדנים, בעוד צעירים או נשים מפתחים נוגדנים, אך ברמה נמוכה יותר.

המחקר העולמי סביב השפעת הנוגדנים, התפתחותם והתפוגגותם מצוי בחיתוליו. נתונים סותרים מתפרסמים שוב ושוב וניכר כי טובי החוקרים לא הצליחו לשים את האצבע על הגורם להתפתחות הנוגדנים. כמה מחברות התרופות המפתחות חיסון לקורונה מסתמכות על יכולת ההשתמרות של הנוגדנים בגוף, בדומה לחיסונים מוכרים שמעוררים את מערכת החיסון הטבעית וגורמים לה להתנגד לנגיף הזר הפולש לגוף.

לטענת החוקרים, תגובת הנוגדנים יכולה להשתנות באופן משמעותי מאדם לאדם, ובכך כמובן להשפיע על יעילות הטיפול. כמות הנוגדנים ואיכותם, עשויים להשפיע על יעילות הטיפול.

לאחר שניתחו את הפלזמה מן הדם של המשתתפים במחקר, גילו החוקרים כי תגובה נוגדנית חזקה יותר בפלזמה (הן מבחינת איכות הנוגדנים והן מבחינת הכמות) נמצאה בקרב  גברים מבוגרים אשר אושפזו בגלל המחלה. אשפוז המחלה, לטענת החוקרים, ככל הנראה מעיד על תסמינים חמורים יותר.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד