כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אַשְׁרֵי הָאִישׁ אֲשֶׁר לֹא הָלַךְ

האדמו"ר מסאטמר יוצא נגד ההפגנות: נמצאים בגלות

כשבועיים לאחר המחאות ברחובות בורו פארק נגד המושל וראש העיר לאחר שאילו הטילו מגבלות על בתי הכנסת, בתי הספר והעסקים היהודיים שהוגדרו כאדומים, הרבי מסאטמר מתייחס בשיחה לחסידיו, תוקף את ההפגנות ומזהירם לבל יטלו חלק בהן

הרבי מסאטמר
הרבי מסאטמר צילום: SOS

האדמו"ר מסאטמר, נשא אמש (שלישי) דברים בפני חסידיו והתייחס להפגנות החרדים לאחרונה ברחובות בורו פארק נגד הממשל. הרבי יצא חוצץ נגד אותן מחאות למרות שבהן התנהלו בשקט יחסי ללא אלימות והשחתת רכוש.

"אנחנו לא עורכים שום מחאות ומהומות ברחובות. ואסור לכם להפגין ולעשות מהומות ברחובות. זה לא משיג שום דבר טוב, רק ההפך!", קבע האדמו"ר. "היהודים נמצאים בגלות, עלינו לדעת שאנחנו בגלות אמריקה, עלינו להמשיך ללמוד תורה, אך לא לערוך שום מחאה ברחוב חלילה!".

"היהודים נמצאים בגלות, ואנחנו יודעים שאנחנו בגלות, חלילה וחלילה, 'אשרי האיש אשר לא הלך בעצת רשעים' מכוון על המהומות, אנחנו מקווים שהזמנים האלה יגמרו, ותהיה הרחבת הדעת", אמר הרבי לחסידים.

האדמו"ר מהר"א מסאטמר הדגיש כי לימוד התורה חייב להמשיך בכל מחיר, וסיים את נאומו באומרו שתפילתו וברכתו הם שההגבלות יוסרו בקרוב מאוד, ונוכל להמשיך בחיינו.

דבריו של האדמו"ר מגיעים לאחר שאלפי מפגינים חרדים התאספו בשכונת בורו פארק בברוקלין לפני כשבועיים, המפגינים התבטאו נגד המגבלות של המושל אנדרו קואומו על בתי ספר, עסקים ובתי כנסת בשכונות החרדיות.

המוחים הבהירו כי יצפצפו על ההנחיות וימשיכו להתפלל יחד למרות המגבלות שהטילו המושל וראש העיר. המפגינים טענו כי הם חשים שקהילות יהודיות אורתודוכסיות מקבלות יחס לא הוגן.

ההפגנות היו שלוות כמעט לאורך כל הזמן, ורבים רקדו לצלילי שירים, חלקם החזיקו בדגלי טראמפ לבחירות הקרובות. השוטרים שהגיעו התקבלו בחום ובאהבה בצעקות של "Blue Lives Matter". "חיי כחולים חשובים" (הכוונה לשוטרים).

הרבי מסאטמר הפגנות חרדים בורו פארק קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד