כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המבצע הענק בהיסטוריה

סלובקיה יוצאת למשימה: בדיקות לכל אזרחי המדינה

מדינת סלובקיה הודיעה כי תבדוק את כלל אזרחי המדינה, מגיל 10 עד גיל 65. כשהתוצאה חיובית או שלילית תינתך תוך 30 דקות | מי שיופקד על המבצע הוא הצבא

מתחם בדיקות קורונה. אילוסטרציה
מתחם בדיקות קורונה. אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מבצע הבדיקות הגדול בהיסטוריה יוצא לדרך: לסלובקיה, כך נראה, נמאס מהקורונה ומהבדיקות הנקודתיות שנתפסות בעיניה כ'כיבוי שריפות', והממשלה הודיעה על מבצע בדיקות נרחב במסגרתו יבדקו כלל אזרחי המדינה, המונה כ-5 מיליון איש. מי שיופקד על המבצע יהיה הצבא הסלובקי שכבר ערך פיילוט בנושא לפני כשבוע. 

לפי הודעת הממשלה הסלובקית, הוחלט לקיים את המבצע במסגרתו יבדקו כלל אזרחי המדינה,  מגיל 10 עד 65, כאשר הבדיקה תהיה בחינם והתוצאה תינתן תוך 30 דקות. עלות כל בדיקה עומדת על 4 אירו, אך בממשלת סלובקיה הוחלט שהמבצע ישתלם, לאחר שעם סיומו תהיה המדינה נקיה לחלוטין מהקורונה. 

עם זאת, מדובר במבצע וולנטרי ולא מחייב. הודגש כי אין חיוב לעשות בדיקה, אך מי שלא מציג שתי בדיקות שליליות יאלץ להיכנס לבידוד לשבועיים, המשמעות היא שמי שלא ירצה להיבדק יכנס לבידוד, כך שגם אם הוא חיובי הוא לא ידביק אחרים.

המבצע יבוצע בידי הצבא שכבר נערך לכך לפני כשבוע לאחר שקיים פיילוט נרחב. אותו פיילוט הסתיים עם תוצאה של 3.95 חיוביים, מתוך 150,000 איש. 

סלובקיה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד