כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תסמונת בת היענה?

רבים בעולם מאמינים: הקורונה אינה אלא מתיחה

סקר שערך ה'גרדיאן' הלונדוני מוצא שאלפים בעולם מאמינים שהקורונה אינה אלא מתיחה או קונספירציה, וכי "מישהו מנפח את הנתונים"

רבים בעולם מאמינים: הקורונה אינה אלא מתיחה
אילוסטרציה צילום: unsplash

לא מאמינים: בכל העולם מתו עד כה יותר משני מיליון איש מהקורונה, אך נראה שעדיין ישנם כאלו שמעדיפים להכחיש את קיומה של המחלה. סקר אינטרנטי שערך ה'גרדיאן' הבריטי מצא כי אלפים בעולם סבורים שהקורונה אינה אלא 'מתיחה'. אחרים סבורים שמדובר בקונספירציה מכוונת של הממשלות, שמעדיפות 'לנפח' מסיבותיהן שלהן את הנתונים.

הסקר נערך בידי חב' YouGov ביוזמת ה'גרדיאן' והוא בוצע בקרב קהל יעד של 26 אלף איש ב-25 מדינות. הממצאים שעולים מהסקר הצליחו להפתיע, לאחר שהתברר שישנם רבים ששבויים בתפיסה לפיה  מגיפת הקורונה אינה אלא מתיחה. היו כאלו שהבהירו כי לדעתם מדובר בקונספירציה, וכי הנתונים על היקף התחלואה והתמותה מנופחים לאחר שישנם גורמים, בעיקר ממשלות, שמבקשות להגדיל את המספרים הרבה מעבר לשיעור האמיתי.

מה שמפתיע, שבדעה הזו מחזיקים גם אזרחים ממדינות שבהן הקורונה השתוללה בעוצמה ואף גבתה מחיר יקר, כמו ארה"ב ואנגליה. כך, נמצא שבניגריה מחזיקים בעמדה זו 59% מהנשאלים, 46% ביוון, 38% בארה"ב, 36% בהונגריה, 30% באיטליה, 28% בגרמניה ו-22% בבריטניה.

כנראה שיורם לס לא בדיוק 'דעת יחיד'...

קורונה מתיחה סקר דעת קהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד