כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אחר מיטתו של רבי עמרם

מנהל הישיבות מאלעד נפטר מהמחלה הקשה בגיל 35

באלעד נפרדו השבוע מרבי עמרם נעים ז"ל, מנהל ישיבות בעיר אלעד שבנה את ביתו על אדני התורה והיראה וכל חייו עזר לבני התורה והישיבות. 'בחדרי חרדים' עם קווים לדמותו של יליד העיר יהוד שנפטר השבוע מהמחלה הנוראה

מנהל הישיבות מאלעד נפטר מהמחלה הקשה בגיל 35
הרב עמרם נעים ז"ל צילום: באדיבות המצלם

קהל רב ליווה השבוע למנוחות את הרב עמרם נעים ז"ל מהעיר אלעד, שהלך לעולמו לאחר שנזדכך בייסורים קשים ומרים והוא בן 35 בלבד.

המנוח ז"ל נולד להוריו בעיר יהוד, בחודש שבט תשמ"ה. לאחר נישואיו המשיך להתגורר ביהוד עם רעייתו פנינה שתחי'. למרות שבאותם הימים העיר הייתה דלה בתורה ובדרך הישיבות הם סללו את ביתם בכוחות עצמם להיות בקרב ציבור בני התורה והישיבות.

לפני שמונה שנים העתיקו את מקום מגוריהם לאלעד. רבי עמרם זנח את עסקיו, לטובת ניהול ישיבת 'שיח התלמוד' בראשות הגאון רבי אהרון קטנוב מתוך שאיפה להיות אך ורק בקרב בני תורה.

מסירותו לישיבה ולתלמידיה לא היה גבול. תלמידים מספרים כי אזנו היתה כרויה למשמע כל מצוקה של בחור. כששמע שישנה משפחה שאין ביכולתה לשלם את שכר הלימוד הוא מיהר לשלם אותו מכיסו כשהוא מסתיר מהמשפחה את מקור התשלום. ליבו הרחב של רבי עמרם זצ"ל, לא הסתפק בתשלום שכר הלימוד בלבד. הוא בירר את מצבם הכלכלי של משפחות מעוטות יכולת אלו, ודאג לשלוח בסתר לביתם משלוחי מזון. כששמע שישנם חובות חשמל המעיקים על משפחות התלמידים מיהר לפרוע אותם מכיסו בדרכו – דרך מתן בסתר, בכדי שאיש חלילה לא יתבייש. כשבחור היה זקוק לטיפול הוא היה ממהר לממן את הצריך כשהוא דואג ללוות את הבחור באופן אישי לכל אורך הדרך.

דאגתו לא הייתה לבחורים בלבד, היה לו חשוב שרבני הישיבה ותלמידיה אף ילמדו במקום מכובד וראוי למקום תורה. הוא התאמץ רבות לשם כך ואף הוזיל מכספו, עד שחזונו יתגשם וקמפוס מפואר ומכובד קם במקום, כשהוא דואג לכל פרט ופרט.

פרקי עוז ואמונה מדהימים נשזרו בחייו. לפני שבע שנים תקפה אותו המחלה. בכוח האמונה והרצון שבו הוא גבר עליה והמשיך בשגרת חייו המלאים תרה וחסד. גם בשעות הקשות הוא הקפיד על לימודו הקבוע כשהוא אף לומד בחברותא עם יבלחט"א הגאון רבי אברהם אוחנה, ר"מ ישיבת שיח התלמוד. במחלתו לא הניח לחובותיו אותם הציב לעצמו, ודרך הטלפון הוא המשיך לדאוג לישיבה ולבחורים ככל אשר השיגה ידו.

ידו הייתה פתוחה לכל ולא רק במקומות בהם שהה והכיר מקרוב. הוא היה ממהר להושיט את ידו לכל דבר שבקדושה. כששמע שישיבת בית שמעיה לצעירים בבני ברק עומדת בפני קשים כלכלים, הוא מיהר לאתר מקום באלעד בו אפשר לשכן את הישיבה. מבחינתו לא היה די בכך. הוא הוזיל מכיסו ממון רב בכדי לשפץ ולפאר את המקום כשהכל נעשה מתוך מחשבה טהורה ומתוך רצון לכבד וליקר את התורה ולומדיה. כשהיה המקום מוכן לשכן את הישיבה, עברה ישיבת בית שמעיה מבני ברק לאלעד. כל מי שהגיע לפתח הישיבה נדהם מהפאר וההדר שהושקעו במקום.

במשך שנים ניהל אף את ישיבת 'אבן האזל' שעומדת בראשות יבלחט"א הגאון רבי אברהם רבי. גם שם טיפח המנוח ז"ל את הישיבה ודאג לבחורים כשהוא שומר על קשר חם עם הבוגרים שהמשיכו לישיבה גדולה. וכן ניהל ודאג לישיבת 'משאת מלך' ברשות הגאון רבי נפתלי בן זאב.

לפני שנתיים חזרה ל"ע לגופו המחלה הקשה כשהיא עושה בו שמות. הוא עבר טיפול מתמשך שגרם לו לסבל רב ומתמשך. גם שהתייסר לא התיר לעצמו לשהות בד' אמותיו. הוא המשיך בעבודת קודשו כשהוא רץ לעזור ולסייע לכל נצרך. כך הסתיר את סבלו ממקורביו כשהם אינם מודעים לקשיים שהיו מנת חלקו.

הערכתם של התלמידים בוגרי הישיבות היתה כל כך עצומה, שעוד בטרם התפרסמה פטירתו התקשרו מודאגים בבכי לרבני הישיבה בכדי לברר האם נכונה השמועה על פטירתו של רבי עמרם – אותו כל כך אהבו והעריכו.

במסע הלוויה מבית הכנסת חניכי הישיבות (היכל משה) שברחוב הרי"ף בו היה מתפלל, מול ביתו. בקול חנוק מדמעות הספיד אותו הגאון רב אברהם רבי, ראש ישיבת אבן האזל, כשהוא מספר על תשוקתו של המנוח להיות אך ורק בקרב בני תורה גם על חשבון פרנסה ודברים אחרים. עוד הספידוהו, הגאון הרב ישי חזן ראש ישיבת אהל אברהם, והגאון רבי אברהם אוחנה ר"מ ישיבת שיח התלמוד, חברותא וידידו הקרוב של רבי עמרם זצ"ל.

הגר"א אוחנה סיפר כיצד היה רצונו של רבי עמרם שהכול יתנהל מתוך רצון עמוק של הערכה לתורה ולשם כך היה דאגתו באופן תמידי למקום ראוי לבני תורה, וכך הצמיח ישיבה ועוד ישיבה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

 

עמרם נעים אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד