י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
31 שוטרים חוץ מאבטחת שב"כ

לא תאמינו: זוהי עלותו של בני גנץ למדינה

משרת 'ראש הממשלה החליפי' היא לא רק תואר ריק מתוכן כפי שחשבתם, עלות החזקת שיירת הכבוד של הנושא בתפקיד - מר בני גנץ עולה למדינה 11.4 מיליון שקל בשנה וזה על חשבונכם ומכיסכם | כן זהו אותו גנץ שנכנס לממשלה מנופחת מתוך אחריות לאומית כביכול להיאבק בנגיף הבריאותי והכלכלי

לא תאמינו: זוהי עלותו של בני גנץ למדינה
בני גנץ יוצא מרכבו צילום: תומר נויברג, פלאש 90

סגן השר לביטחון פנים ח"כ גדי יברקן מ'הליכוד' חשף היום (רביעי) במענה לשאילתא שהגיש ח"כ מיקי לוי מ'יש עתיד' כי משטרת ישראל מקצה 31 שוטרים לאבטחתו של ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, כך על פי הדיווח ב'כלכליסט'.

יצוין כי השאילתא התייחסה רק לכוחות המשטרה באבטחת גנץ, ולא לאבטחתו בידי השב"כ או גורמים נוספים.

ח"כ יברקן הוסיף ופרט כי "הדרישה המקורית של משטרת ישראל היתה לתוספת של 52 שוטרים לצורך אבטחת ראש הממשלה החלופי, שיירתו, ביתו וסביבת הבית. אולם, לאחר בחינה נוספת, ומתוך התחשבות במצוקה תקציבית ובראייה לאומית, צומצמה דרישה זו למינימום ההכרחי של 31 שוטרים, לשם עמידה במשימה הרגישה, מבלי לפגוע במשימותיה השוטפות של המשטרה".

"המשמעות התקציבית הנגזרת ממספר השוטרים הדרוש לביצוע המשימה היא תקציב חד-פעמי בהיקף של 2.3 מיליון שקל, ותקציב שוטף בהיקף של 11.4 מיליון שקל, הכולל בעיקר את עלות שכרם של השוטרים. הדרישה המעודכנת של המשטרה לצורך ביצוע המשימה, הוגשה למשרד האוצר וקיימת הסכמה עקרונית של המשרד למימושה. עד להקצאה בפועל, כוחות המשטרה המופעלים למטרה זו הם מהמקורות הקיימים של המשטרה, ועל כן באים על חשבון משימותיה האחרות", הציג יברקן.

בתשובתו התייחס יברקן גם לשאלה מי קבע את רמת האבטחה לגנץ, והשיב בפירוט: "ועדת צ'חנובר, היא המאשרת את נוהלי האבטחה לאישים רמי דרג בידי השב"כ, והיא קבעה כי ראש הממשלה החלופי יקבל מעטפת אבטחה זהה לזו של ראש הממשלה המכהן".

עוד חידד יברקן בתשובתו: "למען הסר ספק, שיירות שרי ביטחון אינן מקבלות ליווי אבטחה מסוג זה, וליווי שר הביטחון עתה נובע מהגדרתו כראש הממשלה החלופי".

ח"כ לוי תקף בתגובה ואמר כי "צריך לשים סוף לפארסה הזו. בימים של משבר כלכלי ובריאותי חריף היה מצופה מראש הממשלה הרזרבי לוותר על השיירה הראוותנית הזו, שאין בה צורך. מעבר לעלות התקציבית מנקרת העיניים והבזבזנית הזו, יש למשטרה מספיק עבודה ל-31 השוטרים הללו, במקום חסימת כבישים וליווי שיירות דמה".

"הגיע הזמן להפסיק את האיוולת הזאת, שנולדה בחטא בניסיון לייצר מעמד וכבוד לתפקיד ריק מתוכן, שהומצא בשביל קומבינה פוליטית מגוחכת" הוסיף לוי לתקוף.

בני גנץ ראש ממשלה חליפי שירות אבטחה אבטחת אישים מיקי לוי גדי יברקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד