י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המכתב נחשף

נחשף: הנציב מודה "אין ייצוג הולם לחרדים" • השינוי הצפוי בפרסום ראשון

השינוי קרוב מתמיד? נציב שירות המדינה שיגר מכתב לח"כ יעקב אשר, בו הוא מודה לראשונה כי משרדו האמון על התפקידים הממשלתיים כשל ביישום חוק ייצוג הולם לחרדים שעבר לפני מספר שנים ב-2016 ומפרט מה בכוונתו לעשות להביאו לכדי יישום | מעקב 'בחדרי' - פרסום ראשון 

נחשף: הנציב מודה "אין ייצוג הולם לחרדים" • השינוי הצפוי בפרסום ראשון
חרדים עובדים צילום: פלאש 90

מעקב 'בחדרי': ארבע שנים לאחר שחוקק חוק ייצוג הולם לציבור החרדי, הצעה שיזמו בסיעת 'דגל התורה' שקובעת כי דרוש למנות ייצוג של 7% חרדים בכל התקנים מידי שנה, החוק לא מיושם לפעול, כעת מודה נציב שירות המדינה בכישלון וממליץ על פתרון ותיקון לקראת הצעת מחליטים שתעלה בהמשך על שולחן הממשלה.

לפני כשלושה חודשים קיימו בוועדת החוקה של הכנסת דיון מעקב, בסיומה שיגר יו"ר הוועדה חבר הכנסת יעקב אשר מכתב לנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ' ולמזכיר הממשלה צחי ברוורמן, בו הוא העלה טענה כי ישנן יחידות ממשלתיות שאינן פועלות בהתאם לחוק שירות המדינה לעניין ייצוג הולם, "הוועדה דורשת שנציבות שירות המדינה תפעיל אכיפה ביחס לאותן יחידות "אדומות" שלא עומדות ביעדי הייצוג הולם", דרש.

עוד דרש חבר הכנסת אשר במסמך סיכום הדיון כי "החלטת הממשלה תקבע יעד מוחלט לקליטה של לפחות אלף עובדים בשנה מקרב האוכלוסייה החרדית, וכן יעד כולל של שיעור העובדים החרדים בשירות המדינה שלא יפחת מחלקם באוכלוסייה, שכן שיעורם כיום עומד על 1.2% מכלל העובדים בלבד".

כעת, פרופ׳ הרשקוביץ' משיב לח"כ אשר על פנייתו, במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' מודה איש המערכת הממשלתית ומי שממונה על התפקידים הממשלתיים, כי החוק לא מיושם במחלקות משרדי הממשלה, וכי החברה החרדית לא מקבלת את יחסה המגיע לה על פי החוק שחוקק לפני מספר שנים.

"ייצוגם של חרדים בשירות המדינה אכן אינו הולם את שיעורם בכוח העבודה". קבע פרופ' הרשקוביץ' בממסך המתפרסם כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה. הוא מציין כי "נוכח נתון זה אנו עמלים, כפי שהוצהר בדיוני הוועדה, על הצעת מחליטים לקביעת יעד ייצוג מעודכן עבור חרדים בשירות המדינה אשר ככל שתתקבל תסייע לנו להאיץ את התהליכים הנדרשים לצמצום וסגירת פערי הייצוג האמורים".

הרשקוביץ' מציין במכתבו כי נציבות שירות המדינה נמצאת בחודשים האחרונים בעיצומה של עבודת מטה לגיבוש הצעת מחליטים חדשה שתעלה לאישור הממשלה, וזאת לצד כלים ותקציב אשר יבטיחו הגעה ליעד העדכני. "בכוונתנו להמליץ לממשלה לקבוע יעד ייצוג מתוך כלל שירות המדינה, ולא יעד יחסי מתוך סל הקליטות בלבד כפי שהיה עד כה", חשף הרשקוביץ את השינוי הדרמטי הצפוי.

כזכור, בשנת 2016 חוקק בכנסת חוק ייצוג הולם שיזמו אז חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב. החוק קבע כי יש לתת עדיפות לחרדי העומד בקריטריונים לעבודות במשרדי הממשלה, אלא שבפועל החוק לא יושם, חרף מאבק ומעקב 'בחדרי חרדים' ודיונים ובקשות שיזמו הנציגים החרדים בכנסת.

בשנת 2018 כינס חבר הכנסת גפני דיון בוועדת הכספים, במהלכה הוא תקף ואמר: "יש רק אמירות כלפי חוץ לגבי שילוב חרדים, אך בפועל הדברים לא קורים. זו מציאות שניתן להתמודד איתה אך לא מתמודדים".

גפני הוסיף אז בזעם: "נציבות שירות המדינה אתם אלה שצריכים לעמול על החוק, לא קיבלנו מכם שום תשובה, וחמור לא פחות שמשרד המשפטים לא הגיע. אני רוצה תגובה של המשרד לגבי החוק שהתקבל בכנסת ולא מיושם. מהאוצר אני מבקש כאמור נתונים – כמה כסף עבר וכמה נוצל בשנים האחרונות לשילוב חרדים, ואם לא נוצל לאן הלך".

חוק ייצוג הולם דניאל הרשקוביץ נציבות שירות המדינה יעקב אשר אפליית חרדים חרדים בשירות הציבורי חרדים בשירות המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד